נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דחה אתמול את האפשרות להשתמש בחוזה המסחר עם סין כמנוף להבטחת שיתוף הפעולה עימה בפעילות נגד צפון קוריאה. הוא ציין כי במידה וסין לא תעשה זאת - הגורמים בוושינגטון יעשו זאת בעצמם.



הדיווח שפורסם הבוקר (שני) בפייננשל טיימס נועד ככל הנראה להפעיל לחץ על הנשיא הסיני שי ג'ינפינג, הצפוי לבקר באתר הנופש של טראמפ בפלורידה בהמשך השבוע. "לסין יש השפעה רבה על צפון קוריאה, ואם סין תחליט לעזור לנו בנושא הזה אז הדבר ישחק לטובתה", צוטט טראמפ, "ואם לא - אז המצב לא יהיה טוב לאף גורם".



בתשובה לשאלה איזה תמריץ ארצות הברית הציעה לסין, הוא אמר כי "הסכם הסחר עצמו הוא התמריץ". לא ברור אם דבריו של טראמפ יגרמו לסין לעשות זאת, לאחר שהיא עצמה נקטה במספר צעדים להגברת הלחץ הכלכלי על פיונגיאנג. ככל הנראה, הגורמים במדינה לא ירצו לעשות דברים שיובילו למיליוני פליטים.



לא ברור מה האמריקאים יכולים לעשות בעצמם כדי לשבש את יכולותיה הגרעיניות של צפון קוריאה מהמשך פיתוח טילים ארוכי טווח אשר יכולים לשאת ראשי נפץ אטומיים. נציגיו של טראמפ בנושאי הביטחון סקרו את האפשרויות אשר עומדות בפניהם במטרה לבלום את תכניות הגרעין של הדיקטטורה המבודדת. מהסקירה, אשר לא ידוע אם הגיעה לטראמפ עצמו, עולה כי הכותבים מעדיפים נקיטה בצעדים פחות מסוכנים ומבטלים את האפשרות של פעולה צבאית ישירה כלפי המדינה. למרות זאת, האפשרות אינה נפלת לחלוטין.