נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הפגין היום (שני) את תמיכתו הפומבית בנשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בעת שאירח את המנהיג המצרי בבית הלבן. "אנחנו נהיה חברים להרבה מאד זמן", הכריז טראמפ. אחרי שהשניים נפגשו בניו יורק בספטמבר האחרון, שבועות ספורים לפני ניצחונו של איש העסקים בבחירות לנשיאות, זכה היום סיסי – המנהיג המצרי הראשון שמגיע לבית הלבן מאז 2009 – לקבלת פנים חמה כאשר טראמפ יצא לפגוש אותו מול משמר כבוד של חיילים. 
"אנחנו מסכימים על הרבה דברים", אמר טראמפ שהעניק למנהיג המצרי לחיצת יד חמה. "אני רק רוצה שכולם ידעו שאם היה להם איזשהו ספק, אנחנו נמצאים מאחורי הנשיא סיסי. הוא עושה עבודה פנטסטית במצב קשה מאד. אנחנו נמצאים מאחורי מצרים והעם המצרי". לאחר מכן, הוא פנה לנשיא המצרי ואמר לו כי "יש לך חבר נהדר ובן ברית בארצות הברית וגם אני עצמי". 
בניגוד לקודמו ברק אובמה, הנשיא האמריקאי נמנע מלהתייחס לסוגיה של פגיעה בזכויות אדם ואזרח במצרים וגם לא העלה בפומבי את שאלת המשך הסיוע האמריקאי למצרים שעומד על 1.3 מיליארד דולר בשנה, השני בגודלו אחרי הסיוע לישראל. במקום זאת, הוא הדגיש את שיתוף הפעולה בין המדינות בתחום המאבק בטרור. "אנחנו נילחם בטרור ודברים אחרים", אמר. "אנחנו נהיה חברים עוד הרבה מאד זמן. יש לנו ברית חזקה עם העם המצרי. אני מצפה לידידות ארוכה מאד וחזקה מאד".

 
"הערכה לאישיות הייחודית שלך" 
סיסי לא הסתיר את שביעות רצונו מהפגישה עם טראמפ אחרי שלא קיבל הזמנה לבית הלבן מהנשיא אובמה. "זה הביקור הרשמי הראשון שלי בארצות הברית מאז השבעתי", ציין סיסי, שמשמש נשיא מצרים מאז 2013. "יש לי הערכה עמוקה והערכה לאישיות הייחודית שלך", אמר לעמיתו האמריקאי והוסיף כי טראמפ "ניצב באופן מוצק מאד מול האידיאולוגיה המרושעת הזו". 
סיסי גם ציין כי "תמצא את תמיכתי המוצקה והנחושה במציאת פתרון לבעיית המאה", אם כי העיתונאים הודו כי לא הבינו אם הוא התכוון למאבק בטרור או למציאת הסדר לסכסוך הישראלי-פלסטיני. 
לאחר הפגישה בחדר הסגלגל, נפגשו המשלחות של טראמפ ושל סיסי בחדר הישיבות של הממשל, כאשר לצדו של הנשיא האמריקאי היו גם מזכיר המדינה רקס טילרסון, מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס ויועצו הקרוב של הנשיא, סטיב באנון. "יש לנו דיונים נהדרים עם הנציגים של מצרים ועם הנשיא", אמר טראמפ. "יש לנו הרבה דברים במשותף. יש גם דברים שאנחנו לא מסכימים עליהם. זה יום מלא תפוקה וזה כבוד גדול". 
מחרתיים יגיע לבית הלבן גם מלך ירדן, עבדאללה השני, ובפגישה הוא צפוי להביע את תמיכתו בפתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני, כפי שעשה בפסגת הליגה הערבית שאירח בשבוע שעבר. השניים גם צפויים לדון בשיתוף הפעולה מול האיום של דאע"ש מכיוון סוריה ועיראק.