ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) לתמונות הקשות שהגיעו מסוריה, שם נהרגו כ-100 בני אדם בהתקפה כימית. "התמונות המזעזעות מסוריה, צריכות לטלטל כל בן אנוש. ישראל מגנה בחריפות את השימוש בנשק כימי בכל מצב, ובייחוד נגד אזרחים חסרי ישע", אמר נתניהו. עוד הוסיף ראש הממשלה: "ישראל קוראת לקהילה הבינלאומית להשלים הבטחתה מ-2013, ולסלק את הנשק הכימי מסוריה".



גינוי נוסף הגיע מכיוונו של שר החינוך, נפתלי בנט שפנה לראש הממשלה וקרא לו לכנס דיון דחוף בקבינט בנושא המתקפה הכימית בסוריה. לבקשת השר בנט, על הדיון לעסוק בהיבט ההומניטרי, בהשפעות הביטחוניות על האזור, במשמעויות השימוש בנשק כימי ובהשמדת העם השיטתית המתרחשת ברגעים אלה בסוריה. לדברי השר, המתקפה על אזרחים תוך שימוש בנשק כימי מצריכה חשיבה מחודשת ביטחונית של הקבינט המדיני-ביטחוני בישראל.



נתניהו מגנה את המתקפה בסוריה. אלכס קולומויסקי, פלאש 90
נתניהו מגנה את המתקפה בסוריה. אלכס קולומויסקי, פלאש 90



מכל קצוות המערכת הפוליטית בישראל הגיבו על לתמונות הקשות המגיעות מהעיר חאן שיחון בסוריה אשר הופצצה על פי הדיווחים בנשק כימי שהכיל גז סארין ומניין ההרוגים בה עומד על כ-100 בני אדם ועוד מאות פצועים. ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג הגיב לאירועים ויצא בקריאה לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ: "מה שמתרחש בסוריה הוא פשע נגד האנושות של משטר רצחני שאיבד כל צלם אנוש. ארה"ב והעולם, אסור שיעמדו מנגד למול הזוועות ועליהם לנקוט צעדים מעשיים לעצירת הטירוף. אני קורא לנשיא טראמפ, כמנהיג העולם החופשי, להוביל מדיניות תקיפה ואקטיבית להגנה על חפים מפשע. כל לגיטימציה למשטרו של אסד היא מתן תמיכה למשטר רצחני, המבצע פשעים חמורים ובלתי מתקבלים על הדעת כנגד חפים מפשע".



"בני אנוש נקטלים"



בנוסף הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "שוב נחצה 'קו אדום' בסוריה. שוב בני אנוש נקטלים. בינתיים העולם שותק. חשוב שנדע ולא נשכח שאין לנו לסמוך אלא על עצמנו".  חברת הכנסת ציפי לבני גינתה דם היא את האירועים: "שימוש בנשק כימי והפצצת בית החולים בסוריה מחייבים את העולם כולו לפעול שתיקה והשלמה הם מסר הרה אסון".

יושבת ראש מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון הוסיפה: "ממשלת ישראל צריכה לקרוא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי לעצור את התקיפות, ואת השימוש המתגבר בנשק כימי. אסד למד משתיקת העולם שיש לו צ'ק פתוח, והוא לא מהסס להשתמש בו על האזרחים החפים מפשע בסוריה".



ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (במיל) עמוס ידלין, כתב בעמוד הטוויטר שלו: "הגיע הזמן שאסד ישלם על פשעי המלחמה שלו. תקיפה נוספת בנשק כימי והעולם שותק. על ישראל להוביל קו מוסרי ערכי ברור נגד פשעי המלחמה של הציר איראן-אסד-חיזבאללה. זה נוגע לישראל לא רק ערכית. גם אסטרטגית. הנשיא אובמה השאיר ואקום ב 2013 אליו נכנסו רוסיה, איראן, דעאש וחיזבאללה. על ישראל לגבש מדיניות אקטיבית יותר מול ההתפתחויות השליליות בגבולה הצפוני".



חבר הכנסת עמיר פרץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "איננו יכולים להתעלם מהשימוש בגז עצבים לרציחתם של חפים מפשע באידליב. על ארה"ב והקהילה הבינ"ל לעצור מיד את מרחץ הדמים ואת השימוש הפושע בגז".



חבר הכנסת עמר בר לב אמר כי ישראל חייבת לפעול: "מעבר לגבול מתרחשת זוועה וילדים נרצחים בגז. אני יודע שאנחנו עושים את המיטב אך לא די במיטב הזה. אסור לעם עם מורשת והיסטוריה כשלנו להיות בצד השותק". בתוך כך השר איוב קרא תקף את המעצמות: "איפה האו"ם והעולם שבסוריה נרצחים במתקפה כימית חפים מפשע. הגיע הזמן שהאו"ם יחליף את הדיסקט נגד ישראל וידאג לעצור את רצח העם שמתחולל בסוריה. איננו יכולים להתעלם מהשימוש בגז עצבים לרציחתם של חפים מפשע באידליב. על ארה"ב והקהילה הבינ"ל לעצור מיד את מרחץ הדמים ואת השימוש הפושע בגז".