לאחר חילופי השלטון, נדמה כי ממשל טראמפ החל לעבוד למרות כל הקשיים. אחת מהנשים המרכזיות בממשל היא בתו של הנשיא, איוונקה טראמפ, שכבר עובדת בבית הלבן יותר מחודש ויש לה משרד בוושינגטון. הבת של הנשיא לא רק מגיעה למשרד כל יום, אלא מלווה אותו לאירועים רבים, כפי שקרה כאשר קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, נפגשה עם הנשיא, כשבקצה השני של השולחן, התיישבה בתו. בארה"ב כותבים שהיא לא רק מתפקדת כגברת הסודית הראשונה של הנשיא, אלא כפוליטיקאית לכל דבר. מתנגדיו של טראמפ בתקשורת, מכנים אותה ואת בעלה, ג'ראד קושנר, כ"שותפים לדבר עבירה". 

במהלך הלילה (רביעי) היא קיימה ראיון ראשון ומרתק ל-CBS בתפקיד החדש והרשת שחררה ציטוטים ראשונים. "אם אני שותפה למעשה רע או פשע כשאני עוזרת בצורה חיובית ודוחפת דברים חיוביים, אז אני שותפה. אם אלה שמבקרים אותי היו בתפקיד שלי ובמצב שלי, הם היו עושים אותו דבר". איוונקה סבורה שהצלחה של אבא שלה בבחירות, תתחיל להשפיע בקרוב על הנשיאות, לקראת ארבע השנים מוצלחות שלו. לדברי הפרשנים, איוונקה עוזרת להמעיט את הדימוי האימפולסיבי והגרוע שיצא לאביה בגלל שהיא תמיד נראית בציבור מאוד מאופקת ולא קיצונית: "כשאנחנו מסכימים על משהו, אני עושה הכל כדי לקדם את האג'נדה שלי ומקווה לקבל מכך דיבידנדים". 

לדבריה: "אני מעריכה את אבא שלי על כך שהוא תמיד מוכן לשמוע. הוא רחוק מהתדמית של הצעקן שאומר מה שבא לו. במציאות, כאיש עסקים ונשיא, הוא מאוד פתוח לדעות של אחרים".
בארה"ב יש ביקורת על כך שהנשיא שלח את חתנו ג'ראד קושנר למו"מ בעירק, וכי הוא כבר הספיק לבקר בשטח האוטונומי של הכורדים בעירק. הוא לווה בג'וזף פרנסיס דנפורד, רמטכ"ל ארה"ב, והיועץ הביטחוני של טראמפ, טום בוסרט, שערכו שיחות עם נשיא השטח האוטונומי הכורדי, מסעוד בראזני. לדברי המבקרים, אין לקושנר שום הכשרה דיפלומטית קודמת והדבר פוגע ביכולת של ארה"ב לנהל מו"מ. 
על כך אמרה איוונקה: "אפשר לומר אותו דבר על נשיא שזכה בבחירות ולא היתה לו שום מעורבות קודמת בפוליטיקה, בדיוק כמ אבא שלי. בעלי מילא תפקיד חשוב בהצלחה של מסע הבחירות של אבא שלי. הוא חכם, מאוד אינטיליגנט ויש לו צוות מצוין".