נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הדיח היום (רביעי) את סטיב באנון יועצו האסטרטגי הראשי, מהמועצה לביטחון לאומי, כך דווח באתר בלומברג. בנוסף לבאנון, טראמפ גם צמצם את תפקידו של יועצו לביטחון המולדת, טום בוסרט במסגרת ארגון מחדש של המועצה. במקום באנון ובוסרט יחזרו למועצה, דן קואטס, מנהל המודיעין הלאומי, וראש המטות המשולבים של הצבא האמריקאי, הגנרל ג'יימס דנפורד, שהיו עד כה יועצים מזדמנים.



בכיר בבית הלבן אישר את המהלך ואמר כי מדובר במהלך הגיוני ולא בצעד אחורה עבור באנון, שקיבל את התפקיד על מנת לפקח על היועץ הקודם לביטחון לאומי, הגנרל מייקל פלין, שפוטר בפברואר לאחר ששיקר על מפגשיו עם שגריר רוסיה בארה"ב. 



בניו יורק טיימס דווח כי מי שעומד מאחורי המהלך הוא היועץ לביטחון לאומי הגנרל ה.ר. מקמאסטר, שהחליף את פלין. מקמאסטר ירש מועצה שהתנהלה בצל מחאות בגלל חברותו של באנון בה ובעיקר בוועדה הראשית של המועצה, בה חברים בדרך אנשי הקבינט, כמו סגן הנשיא, מזכיר המדינה ושר ההגנה. 

באנון מונה למועצה בתחילת כהונתו של טראמפ. החלטתו של טראמפ לאפשר לבאנון דריסת רגל במעון הנשיאותי עוררה תגובות נזעמות. מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, הבהיר כי "זה יום עצוב כאשר אדם שניהל אתר מרכזי של האלט-רייט - קבוצה תלושה של לאומנים לבנים, אנטישמים וגזענים - ממונה בתור איש צוות בכיר ב'ביתו של העם'". "אנחנו קוראים לנשיא הנבחר טראמפ למנות אמריקאים שמחויבים לרווחת כל תושבי ארצנו ואשר מהווים דוגמה לערכי הפלורליזם והסובלנות שהופכים את המדינה שלנו לגדולה", אמר. 



הסנאטור הדמוקרטי הארי ריד המשיך במתקפה חזיתית נגד הנשיא הנבחר. "קל לראות למה הקו קלוקס קלן רואים את טראמפ כגיבור שלהם כאשר טראמפ ממנה אחד ממקדמי העמדות של עליונות הגזע הלבן בתור עוזרו הבכיר", אמר סגן ראש הסגל של ריד, אדם ג'נטלסון.



חבר הקונגרס, אדם שיף, אמר כי "בחירתו של סטיב באנון לתפקיד בכיר בבית הלבן לא מפתיעה, אלא מדאיגה. עמדות האלט-רייט שלו, האנטישמיות ושנאת הנשים שלו לא שייכות לבית הלבן". "האם רפובליקני כלשהו גינה את המינוי של אנטישמי לצוות הבכיר של הבית הלבן? כמה התקשרו לברך אותו?", תהה יועץ התקשורת לשעבר של אובמה, דן פייפר. "כמה השפעה יש לו זה פחות רלוונטי מאשר לאומן לבן שעובד בבית הלבן".