זה לא סוד שהאנטישמיות והנאצים עדיין פורחים ברחבי העולם, ויש להם קרקע פורייה בייחוד בארצות אירופה. כך קורה שמידי שבוע עולים לכותרות מקרים של הרס אתרים בעלי סממנים יהודיים, אנשים שמזהים עצמם כניאו-נאצים, ופסיכים שקוראים לילדים שלהם בשמו של אדולף היטלר.

לצד מקרים אלו, זה כבר לא מפתיע כשברשת חנויות הולנדית מתגלמת דמותו של היטלר בספר צביעה לילדים. הספר, בו הופיע ציור של הצורר הנאצי ואף של צלב קרס, הופץ ברשת בתי המרקחת האירופאית "קראודת". הרשת מיהרה להסירו מהמדפים לאחר תלונות שהתקבלו מצד לקוחות.

ציור של היטלר בספר ילדים בהולנד. צילום מסך דרך טוויטר
ציור של היטלר בספר ילדים בהולנד. צילום מסך דרך טוויטר



הספר, שנקרא “Kleuren op Code (צביעה לפי מספרי), מכיל ציורים של אישים מפורסמים מהעולם, והוא מודפס בהודו בידי מו"ל הבלגי. נכון לעכשיו לא ידוע במדויק כיצד הדבר אירע, אך המו"ל הבלגי אמר שמדובר "טעות כואבת" שנעשתה בידי בית הדפוס. "אני חושב שהאיש שהכין את הציורים בחר כמה אנשים מפורסמים מספר אחר", אמר דובר של החברה המוציאה לאור. "למרה הצער, היטלר היה ביניהם. אולי הוא לא ידע מי הוא".


הפוסט שגרם לכל הסערה סביב הספר. צילום מסך דרךפייסבוק
הפוסט שגרם לכל הסערה סביב הספר. צילום מסך דרךפייסבוק


רשת בתי המרקחת, לה חנויות בהולנד ובלגיה, הסירה את הספר מהמדפים לאחר שאחד מלקוחות החנות, אומפי לי, העלה פוסט לפייסבוק עם התמונה של היטלר מספר הצביעה, וכתב בו "יש לכם ספר צביעה נהדר!".  הפוסט גרר גל של תגובות בפייסבוק כנגד רשת בתי המרקחת, מה שהוביל לבסוף כאמור להסרת הספר.


דובר של חברת בתי המרקחת אמר כי "התמונה בספר הצביעה היא בלתי הולמת. על כן החלטנו מיד להסיר את ספר הצביעה מהמדפים". למרבה האבסורד ספר הצביעה, בו יש לצבוע לפי מספרים ואותיות, קיבל את השם "פרויקט צבעים מרגיעים".