מגיב לראשונה: נשיא סוריה, בשאר אל אסד, הגיב הבוקר (חמישי) לראשונה לתקיפה הכימית הקטלנית שאירעה שלשום באזור אידליב שבמדינה. "יש לנצח את הטרוריסטים מאחר וניצחון זה הוא ניצחון גם על ישראל. ניצחוננו על הטרוריסטים הוא ניצחון על ישראל, טורקיה, צרפת, בריטניה וכל אותן מדינות שיש להן אותה מטרה", אמר.



בעיתונים המקורבים למשטר הסורי ממשיכים להפנות אצבע מאשימה לגבי הימצאות הנשק הכימי במקום על ארגוני המורדים. הם ציטטו את מפקד המיליציה "צבא האסלאם", מוחמד עלוש, שצייץ בדף הטוויטר שלו ממקום מושבו בטורקיה אומר שיש להתכונן מפני הגז הרעיל שדלף. העיתון א-דיאר הלבנוני, המקורב למשטר הסורי, תהה: "איך ידע עלוש שמדובר בגז רעיל חדש? ואיך הוא ידע את המידע הזה כאשר הוא נמצא בטורקיה ורחוק מאידליב?". לדבריהם, עלוש ידע מי עומד מאחורי הטבח הכימי בעיר חאן שיכון שבצפון פרברי אידליב.




ברשתות החברתיות חשפו את פרטי הטייס שתקף



העיתון מצטט גורמים סורים שאמרו כי המורדים הבריחו לפני כמה ימים נשק כימי, ובין השאר כלור, מטורקיה. בתוך כך, פעילים ברשתות החברתיות חשפו את שמו של הטייס הסורי שביצע את הטבח הכימי בעיירה, מדובר בקולונל מוחמד יוסף חאסורי. הפעילים ציינו כי חאסורי הוא מפקד טייסת מטוסי סוחוי בשדה התעופה "שעיראת" והמטוס שביצע את המתקפה נקרא "קודס1". למרות שאין מידע נוסף אודות הקצין הבכיר, אלה שפעילים ברשתות החברתיות ציינו כי מדובר באדם מהעיר תל -כלח אך הוא מתגורר כעת במחוז חומס.