סוכנויות המודיעין בארצות הברית חושדות כי אסד לא הוציא משטח המדינה את כל הנשק הכימי שהיה ברשותו, כך דווח הערב (חמישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה כי "חייבים לעשות משהו בנושא אסד, מה שקורה בסוריה זו חרפה לאנושות" והוסיף: "אני חושב שהוא עשה מעשה נורא". 
 
גורמים בממשל אמרו כי הנשיא שוקל אופציה של תקיפה צבאית בסוריה ואחרים הסבירו כי הוא לא יחשוף את החלטותיו בנושא, עד שהן ייצאו לפועל. בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון התייחס לנושא: "ננקוט בצעדים במטרה להפיל את שלטון אסד". גורמים בבית הלבן אמרו לתקשורת כי טראמפ יחשוף את מדיניותו והחלטותיו בנושא סוריה, רק כאשר אלה ייצאו לפועל.

כזכור, גורמים אמריקאים דיווחו כי המטוסים אשר השליכו את אמצעי הלחימה הכימים, בהם גזר הסארין, בתחילת השבוע על אזרחים בעיירה אידליב - הם מטוסים של משטר אסד. על פי הדיווחים, המטוסים נקלטו במכ"ם של הצבא האמריקאי, שאף קלט את רגעי הפיצוץ. במתקפה הכימית הקטלנית, נהרגו לפחות 83 בני אדם, בהם 25 ילדים, ונפצעו לפחות 350 מיושבי העיר.



כזכור, מוקדם יותר היום נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר לחברי קונגרס כי הוא שוקל פעולה צבאית בסוריה בתגובה למתקפת הגז באידליב, כך דווח ברשת CNN. ארצות הברית טוענת כי משטר אסד הוא שעומד מאחורי התקיפה ואף יזמה הצעת ביחד עם צרפת ובריטניה החלטה במועצת הביטחון של האו"ם הקוראת לגינוי המשטר.



לדברי הגורם שמסר את המידע, הנשיא עדיין לא החליט על מהלך כזה, אבל דן בנושא שם שר ההגנה ג'יימס מאטיס, שעל שיקול דעתו הוא סומך. גורמים אמריקאים אמרו ל-CNN כי למשרד ההגנה יש תוכניות מוכנות לתקיפת היכולת הכימית של סוריה והציגו אותן לממשל.


אתמול אמר נשיא ארצות הברית כי המתקפה הכימית היא "איומה, בלתי-ניתנת לתיאור ועלבון גדול לאנושות". כשנשאל על ידי כתבים עם הוא מתכנן לגבש מדיניות חדשה לסוריה, אמר: "אתם תראו".



לאחר המתקפה הטיל הבית הלבן את האשמה למתקפה על הנשיא לשעבר ברק אובמה. "הפעולות המתועבות הללו הן תוצאה של חולשת ממשל אובמה", אמר דובר הבית הלבן, שון ספייסר. לדבריו, "הנשיא אובמה אמר ב-2012 כי הוא יקבע 'קו אדום' בנוגע לשימוש בנשק כימי, ולאחר מכן לא עשה דבר".



מוקדם יותר השבוע, הביעו בממשל טראמפ פסימיות כלפי האפשרות שאסד יעזוב את שלטונו, משום שהמציאות המדינית במדינה גורמת לכך שהדיקטטור יישאר בתפקידו. "אין אפשרות לשינוי המשטר, כמו שהיתה בעבר", אמר דובר הבית הלבן, שון ספייסר.