עד לשבוע שעבר, דונלד טראמפ נתפס כנשיא בדלני שלא הולך לערב את ארצות הברית במדינות זרות. אך אז הנשיא החדש תקף את צבא אסד כמסר נגד שימוש בנשק כימי, ומאז הוא לא מפסיק לאותת כי הוא מתכנן להעניש גם את הדיקטטור הקוריאני קים ג'ונג און. בסדרת ציוצים שפרסם היום (שלישי) כתב טראמפ כי "קוריאה הצפונית מחפשת צרות". הוא התייחס לשיחותיו האחרונות עם נשיא סין שי ג'ינגפינג ואמר: "הברתי לסין כי הסכם הסחר שלה עם ארצות הברית יהיה הרבה יותר טוב אם נפתור את הבעיה של קוריאה הצפונית. אם סין עומדת לעזור, זה יהיה מצוין. אם לא, אנחנו נפתור את הבעיה הזו בלעדיהם!".

מוקדם יותר היום הזהירה התקשורת בקוריאה הצפונית כי בפיונגיאנג מתכננים תקיפה גרעינית של ארצות הברית אם זו תקרב ספינות שלה לעבר מדינתם. "הצבא המהפכני שלנו צופה בדריכות על אויבינו, כשהראייה הגרעינית שלנו מתמקדת לא רק בבסיסים של ארצות הברית באסיה אלא גם באדמת מדינות ארצות הברית עצמן", נכתב בעיתון הרשי של המדינה. 
בסוף השבוע דיווחה רשת בסוף השבוע דיווחה רשת NBC כי בבית הלבן שוקלים להתנקש בחייו של קים גונג און או להציב פצצות גרעין בקוריאה הדרומית בתגובה להמשך הפרובוקציות מצד פיונגיאנג. 

קים ג'ונג און. צילום: רויטרס

גורמים צבאיים ומודיעיניים בכירים אמרו לרשת NBC כי המועצה לביטחון לאומי הציגה בפני הנשיא מספר אפשרויות כחלק ממדיניות תגובה להמשך תוכניות הגרעין והטילים של הצפון קוריאנים. בין השאר, נבחנת ההצעה להחזיר את כלי הנשק הגרעיניים לבסיסים בדרום, 25 שנה אחרי שהוצאו מהמדינה ואף לפגוע בבכיר המשטר, אם כי יש התנגדות מצד גורמים רבים לשני הרעיונות. "20 שנה של דיפלומטיה וסנקציות לא עצרו את התוכנית", אמר אחד הבכירים.
ביום שישי, סיימו הנשיא טראמפ ועמיתו הסיני, שי ג'ינפינג, את הפסגה הראשונה ביניהם שנערכה במשך יומיים באחוזתו של הנשיא בפלורידה. בבית הלבן ציינו כי הפגישות היו "חיוביות ומלאות תועלת" וכי שני המנהיגים "ציינו את הדחיפות של האיום הצפון קוריאני ושבו על מחויבותם לפירוז חצי האי וליישום החלטות מועצת הביטחון". מזכיר המדינה, רקס טילרסון, מסר כי הנשיא הסיני הסכים להגביר את שיתוף הפעולה מול הצפון קוריאנים, אולם הוא לא פירט.
ראש ממשלת קוריאה הדרומית, הוואנג קיו-אהן, סיפר אתמול כי טראמפ עדכן אותו שהוא שוחח עם שי על "הרצינות של הבעיה הגרעינית של קוריאה הצפונית וכיצד יש להגיב" וכי הנשיא האמריקאי הבהיר לעמיתו הסיני את החלטתה של ארצות הברית להציב את מערכת ההגנה מפני טילים THAAD בקוריאה הדרומית על אף מורת הרוח של בייג'ינג.