יממה לאחר התקרית שבמהלכה אירעו שלושה פיצוצים סמוך לאוטובוס של קבוצת הכדורגל הגרמנית דורטמונד, בדרכה למשחק רבע גמר ליגת האלופות מול מונאקו, חוקרים גרמנים בודקים את האפשרות שקבוצה מוסלמית עומדת מאחוריהם, כך לפי דיווח בתקשורת הגרמנית. מכתב שנמצא בזירת האירוע, כך לפי הדיווחים, ונפתח במילים "בשם אללה", הוא זה שהוביל לכיוון החקירה הזה, כשהסברה היא שמדובר בפיגוע איסלמיסטי על רקע התמיכה של גרמניה בהפצצות נגד משטרו של אסד בסוריה. נכון לעכשיו, לא ברור אם זה אכן תוכן המכתב, זאת למרות שהתובע הכללי הגרמני אישר את העובדה שנמצא מכתב בקרבת מקום הפיצוצים ובו לקיחת אחריות על הנחת המטענים.



בתוך כך, בדיווח אחר, שפורסם בפורטל אינטרנטי אנטי-פשיסטי נטען כי נמצא מכתב נוסף שבו צוין כי הנחת המטענים נעשתה כנקמה על הגישה הרכה של המועדון כלפי האוהדים הניאו-נאצים והגזענים.



כזכור, הפיצוצים אירעו כשאוטובוס הקבוצה חלף סמוך לאצטדיון "וסטפאלנשטדיון" שבעיר הגרמנית, מה שגרם לפציעתו של שחקן הקבוצה מארק בארטרה, שעלול לסיים את העונה בעקבות כך, ולניפוץ זכוכיות ברכב שחנה בקרבת מקום.



ממה שידוע עד כה, מדובר בשלושה מטענים שלא הוכנו במעבדה ביתית, והוסתרו ליד חניון מכוניות סמוך לאזור שבו חנה האוטובוס של הקבוצה. מדיווחים נוספים עולה כי ישנה אפשרות שהמטענים הופעלו מרחוק, כאשר אחת האפשרויות היא שהפעלתם נעשתה על ידי טלפון סלולרי. כמו כן, המשטרה הגרמנית הצהירה כי מדובר במתקפה מכוונת.



מאז האירוע, העלו כוחות הביטחון הגרמנים את רמת הכוננות בעיר, ובמהלך המשחק שייערך הערב (19:45, שעון ישראל) צפויים לנכוח באצטדיון כוחות שיטור גדולים במיוחד. העלאת הכוננות באה לאחר שינוי דרסטי בהיערכות כוחות הביטחון במדינה בתקופה האחרונה, זאת בעקבות תקריות ירי ופיצוצי מטענים שאירעו בחודשים האחרונים במספר ערים באירופה, ואף בגרמניה עצמה. כזכור, רק לפני כחודש וחצי נדרס למוות אדם בן 73 בעיר היידלברג שבדרום מערב גרמניה, ונפצעו שניים נוספים.