על רקע המתיחות בין ארצות הברית לרוסיה בעקבות התקיפה הכימית בסוריה והתגובה האמריקאית, קיימו הערב (רביעי) שר החוץ של שתי המדינות, סרגיי לברוב ורקס טילרסון, מסיבת עיתונאים במוסקבה.



למרות ניסיונם של שני האישים להראות כי בכוונתם לשים את המשבר מאחוריהם, נראה כי המחלוקת בנושא עתידו של נשיא סוריה בשאר אסד עדיין עומדת במרכז העימות בין שתי המדינות, אם כי שתי המדינות סיכמו לנסות למצוא פתרון מדיני למשבר. לברוב אמר בפתח דבריו כי שיתוף פעולה בין שתי המדינות יועיל לעולם, אך הודה כי התקיפה האמריקאית בסוריה החמירה את המצב בין שתי המדינות. "אני לא מאמין שהסלמת המצב בין המדינות יהיה דבר טוב", הוסיף..



לדבריו, "אנחנו מעוניינים להביס את דאעש ושאר הטרוריסטים. זו המטרה המשותפת שלנו, וכיום אשררנו זאת. אנחנו מוכנים לשתף פעולה עם ארצות הברית למציאות פתרון למשבר בסוריה".



טילרסון הסכים עם מארחו לגבי השפל ביחסים בין שתי המדינות ואמר כי "רמת האמון הנמוכה בין שתי מעצמות גרעין אינה מתקבלת על הדעת". למרות זאת, מזכיר המדינה האמריקאי הבהיר ביחס לתקיפה הכימית בסוריה והתגובה האמריקאית. "העובדות שבידינו חד משמעיות. המתקפה הכימית תוכננה ובוצעה על ידי כוחות של המשטר. אנחנו בטוחים בכך", הוא אמר והוסיף כי "אנחנו בהחלט מקווים ששלטון משפחת אסד מתקרב לסופו". לדבריו, התוצאה הסופית של המשבר בסוריה לא תאפשר לאסד או למשפחתו למלא תפקיד כלשהו בממשלה עתידית במדינה.



לברוב מצדו אמר כי נעשתה התקדמות בנושא סוריה וכי תוקם קבוצת עבודה שתבחן את היחסים הגרועים בין שתי המדינות. לדברי השר הרוסי, הנשיא ולדימיר פוטין מוכן לחדש את הסכם הבטיחות האווירית מעל סוריה, שהושעה בעקבות התקיפה האמריקאית בבסיס חיל האוויר הסורי.



לברוב אמר כי לא ראה הוכחות שרוסיה התערבה בבחירות בארצות הברית. טילרסון הגיב ואמר כי ארצות הברית ערה לרצינות של התערבות רוסית בבחירות ועי הוא בטוח שגם רוסיה ערה לכך.