האתר הגרעיני פונגי-רי בקוריאה הצפונית "מוכן" לניסוי שישי, כך טוען היום (חמישי) "38 צפון", הגוף שעוקב אחר המדינה הדיקטטורית. "הפעילות באתר בחודש וחצי האחרונים מצביעה על כך שנעשות הכנות אחרונות לפני ניסוי גרעיני", אמר ג'וזף ברמודז, אנסליסט בארגון, לרשת CNN. 

ברמודז ועמיתיו עברו על צילומי לוויין וחיפשו אחר סימנים לפעילות דומה כמו לפני ניסויים קודמים. הארגון חזה בהצלחה את הניסוי הקודם של פיונגיאנג, בספטמבר 2016, ומאז פברואר הם מזהירים מפעילות גוברת באתר, בעיקר הגעת ציוד חדש, פעילות במרכז הפיקוד ושאיבת מים מהכניסות לאתר התת קרקעי. "אנחנו מסתכלים על השינויים מתמונה לתמונה", אמר ברמודז, "משווים בין התמונות החדשות לבין אלו שצולמו לפני מספר שבועות". 

ייתכן והדיווח של "38 צפון" קשור לעובדה שעיתונאים זרים קיבלו מהממשלה הצפון קוריאנית הודעה לפיה עליהם להתכונן "לאירוע גדול וחשוב". על פי אחת ההערכות, מדובר בניסוי גרעיני שיבוצע לרגל יום הולדתו ה-105 של מייסד המדינה, קים איל סונג, בשבת. בנוסף, עלתה האפשרות כי מדובר בתגוה להגעת נושאת המטוסים האמריקאית "קארל וינסון" לאזור.

על פי הדיווחים, נושאת המטוסים תגיע לאזור חצי האי הקוריאני רק בעוד כשבוע, ומטרת נוכחותה היא להרתיע את צפון קוריאה מלבצע פעולות נוספות המנוגדות לסנקציות שהטיל עליהן האו"ם, בהן עריכת ניסויים גרעיניים ושיגור טילים נוספים. השיגור הקודם שביצעה המדינה המבודדת בעולם התרחש בתחילת החודש - אז שוגר טיל מסוג KN-15 המיועד לטווחים בינוניים. הוא נחת בשטח ימה של סין. דרום קוריאה גינתה את שיגור הטיל והגדירה אותו כ"הפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם".

דרום קוריאה גינתה בחריפות את שיגור הטיל והגדירה אותו כ"הפרה של החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא תכניות הגרעין והטילים של צפון קוריאה". גורמים אמריקאים אמרו כי מדיניות הממשל היא הטלת סנקציות כלכליות כבדות על המדינה.