טיסת יונייטד איירליינס משיקגו לקנטקי מסרבת לרדת מהכותרות: אחרי התרסקותה של מניית החברה וההתנצלות של המנכ"ל מתפרסם תיעוד חדש של הרגעים שקדמו להורדתו של ד"ר דיוויד דאו בכוח מהמטוס. בסרטון החדש נראה דאו יושב במקומו לאחר שהתבקש לרדת. הוא שוחח בטלפון עם מוקד החברה והסביר להם כי הוא רופא ועליו להגיע לעבודה בבוקר.



לאחר סיום השיחה הבהיר למוקדנים כי הוא לא יורד מהטיסה. בהמשך הסרטון, הוא אמר לשוטרים כי במידה וינסו להוריד אותו בכוח מהמטוס - הוא "יתבע את חברת יונייטד איירליינס".





כזכור, לטענת החברה טיסה הייתה מלאה בשל רישום יתר ואחרי שאף אחד מהנוסעים לא הסכים לעזוב מרצונו על אף הצעה לקבל כרטיס בשווי 800 דולר לטיסה הבאה למחרת בצהריים, בחרו נציגי יונייטד ארבעה נוסעים בהתבסס על המחלקה שבה ישבו, מעמד הנוסע המתמיד שלהם וזמן הרישום לטיסה (צ'ק אין). טיילר ברידג'ס, שהיה על המטוס, סיפר כי אחרי שזוג צעיר יצא מהמטוס, פנתה נציגת החברה לנוסע נוסף שנדרש לעזוב, אולם הוא סירב בטענה שהוא רופא וחייב לראות מטופלים בבית החולים בשעות הבוקר ולכן לא יכול לחכות לטיסה הבאה. הוא גם האשים את אנשי החברה כי הם בחרו בו רק בגלל שהוא סיני-אמריקאי.



בעקבות זאת, הוזעקו למטוס שוטרי מחלקת אבטחת התעופה של שיקגו והם החלו לפנות את הנוסע בכוח. בצילומים שביצעו ברידג'ס ונוסעים נוספים ואשר הועלו לרשתות החברתיות, נראים השוטרים גוררים את האיש בידיו וברגליו בין המושבים, בעוד הנוסעים ההמומים צועקים לעברם "אלוהים אדירים", "תראו מה אתם עושים לו" ו"אתם צריכים להתבייש". הזעם רק גבר אחרי שהתברר כי המושבים שפונו היו לטובת אנשי צוות של יונייטד שהיו צריכים להיכנס למשמרת בלואיוויל.



כעבור דקות אחדות, חזר האיש למטוס כשהשפתיים שלו מדממות והוא נשמע אומר "אני רוצה ללכת הביתה". לטענת המשטרה, הנוסע (69), התנהג "בזעם" וכאשר השוטרים ניסו לפנות אותו הוא נפל ופניו ספגו מכה מאחד ממסעדי המושבים. במשטרה גם ציינו כי אחד השוטרים התנהג בניגוד להוראות והושעה עד לסיום החקירה. 




המקרה עורר זעם רב ברחבי העולם, בין היתר בסין, לאחר שהתברר כי מדובר בנוסע ממוצא סיני-אמריקאי והסיפור זינק לראש הנושאים באתר השיתוף הפופולרי וייבו. "זו אפליה. אני לא אטוס עם יונייטד לעולם בחיים שלי", כתב אחד הגולשים שזכה לשיתופים רבים, בעוד משתמשים רבים העלו צילומים של כרטיסי הנוסע המתמיד שלהם ביונייטד אחרי שחתכו אותם כמחאה.

רק לאחר מכן, פרסם מונוז הודעה חדשה שבה הביע צער על המקרה. "זה אירוע מאכזב עבור כולנו ביונייטד", אמר. "אני מצטער על שהיינו צריכים למצוא מקום חדש לנוסעים האלה. הצוות שלנו פועל מתוך תחושת דחיפות כדי לעבוד עם הרשויות ולבצע בחינה מפורטת של מה שהתרחש". במשרד התחבורה האמריקאי מסרו כי הם בוחנים אם חברת התעופה פעלה לפני הנהלים כאשר ביצעה רישום יתר לטיסה וכאשר אילצה את הנוסעים לפנות את מקומותיהם.