פולין מבקשת למצוא דרך חוקית אשר תאפשר לה לעכב פליטים מבקשי מקלט ממדינות אחרות במחנות סמוך לגבולותיה, בדומה למדיניות שאימצה הונגריה לטיפול במשבר הפליטים. את התוכנית חשף היום (חמישי) שר הפנים הפולני מריוש בלשצ'ק שאמר בראיון לתקשורת הפולנית: "זוהי תכנית עבור מצב חירום אשר עבדה מאוד טוב בהונגריה, למרות שבוקרה על ידי האו"ם". 
 
בלשצ'ק הוסיף: משימתי היא להבטיח את ביטחון העם הפולני. אנו חייבים להתכונן לתרחיש הגרוע מכול שאני מקווה שלא יתרחש לעולם, בדמות גל מהגרים שישטוף את כל רחבי פולין". כאשר נשאל האם ישכן את המהגרים במחנות מאחורי גדרות תיל השיב: "זהו רעיון אך ורק למצב חירום".
 
מריוס בלשצ'ק, שר הפנים הפולני, צילום: רויטרס


הונגריה, עליה מדבר בלשצ'ק היא אחת ממוקדי משבר הפליטים שהחמיר באירופה בשנת 2015. בחודש שעבר אושר שם חוק המאפשר לעכב מהגרים בגבולות המדינה במחנות, צעד אשר ספג גינויים חריפים מהאו"ם שטען כי הונגריה הפרה את חוקי האיחוד האירופי וטען כי מדובר ב"השפעה פיזית ופסיכולוגית קשה על מבקשי מקלט". בניגוד להונגריה, פולין, שהוציאה בשנה שעברה אישורי עבודה ללמעלה ממיליון אוקראינים לא חוותה הגירה מסיבית של אלפי מהגרים מאפריקה והמזרח התיכון עד עכשיו.

כזכור, תכנית האכלוס מחדש של מהגרים באירופה התקבלה ב2015 על ידי מנהיגי האיחוד האירופי, למרות התנגדותם של מדינות מזרח אירופאיות החברות באיחוד. ממשלתה הקודמת של פולין דווקא תמכה בתכנית בזמנו. שר הפנים הפולני ביקר את ההחלטה של קודמיו לתמוך בתכנית וטען כי "לא היו מתקפות טרור על פולין, משום שהיא נסוגה מהחלטתה של הממשלה הקודמת לקלוט אלפי מהגרים הנקראים 'פליטים'".