נמשכת בגרמניה חקירת הפיגוע ביום שלישי כנגד האוטובוס של קבוצת הכדורגל בורוסיה דורטמונד. "קיים חשד כי חומרי הנפץ ששימשו את המפגעים באירוע פיצוץ האוטובוס הגיעו ממצבורי תחמושת של הצבא הגרמני", כך צוטט אתמול (שבת) בתקשורת הגרמנית גורם המעורב בחקירה אשר מצביע על כיוון חדש לגמרי בחקירת המקרה.



"חומרי הנפץ שנמצאו במטען הצינור הכילו רכיבים מתכתיים שיכול להיות שהגיעו ממחסני תחמושת של הצבא הגרמני, אבל העניין עדיין בבדיקה". נאמר על ידי גורם אחר. בנוסף, בעיתון ה"בילד" התראיין חוקר שהעלה את האפשרות כי את הפיגוע ביצעו ארגוני ימין קיצוני במדינה שביקשו להפליל פעילים אסלאמיים.



הפיגוע בדורטמונד, צילום: רויטרס



כזכור, הפיצוצים אירעו כשאוטובוס הקבוצה חלף סמוך לאצטדיון "וסטפאלנשטדיון" שבעיר הגרמנית, מה שגרם לפציעתו של שחקן הקבוצה מארק בארטרה, שעלול לסיים את העונה בעקבות כך, ולניפוץ זכוכיות ברכב שחנה בקרבת מקום.



כאמור, עדיין לא ברור לרשויות הגרמניות מי הוציא לפועל את את המתקפה על האוטובוס של הקבוצה ובמדינה נשמעו ספקות בימים האחרונים בנוגע לאותנטיות של המכתב לפיו ארגונים איסלאמים עומדים מאחורי המתקפה, שנמצא לפי הדיווחים, בזירת האירוע. המכתב נפתח במילים "בשם אללה", ומדבר על התמיכה של גרמניה בהפצצות נגד משטרו של אסד בסוריה. 



הפיגוע בדורטמונד, צילום: רויטרס