אנשי משלחת האו"ם לקונגו חשפו היום (רביעי) 17 קברי אחים באזור בו על פי הדיווח כוחות הממשל והמיליציות המקומיות נלחמו בימים האחרונים, בכך עלה מספר הקברים ההמוניים שהתגלו באזור ל-40. "לפחות 74 בני אדם, בהם 30 ילדים נהרגו בהתנגשויות בין כוחות הממשל למליציות", כך נאמר בהודעה הרשמית של האו"ם.



הממשלה  בקונגו הכחישה בתחילה כי חיילי הצבא פעלו באזור והאשימו את מיליציית קאמווינה נסאפו, האחראית למרד במחוז קסאי שבמדינה, אך היא לא הגיבה לדיווחים האחרונים בנוגע לקברים שנמצאו בימים האחרונים. 



הקרבות באזור קסאי פרצו בחודש אוגוסט האחרון, לאחר שמנהיג אחד השבטים המקומיים במחוז הודיע על ביטול נאמנותו לממשל המרכזי במדינה וקרא לתומכיו לתקוף את כוחות הממשל ותחנות משטרה. שני הצדדים בלחימה ביצעו זוועות, וגורמים בממשל האשימו את מליציית קאמווינה נסאפו בשימוש נרחב בילדים-לוחמים, ואף טוענים כי חצי מהמיליציה מורכבת מילדים מתחת לגיל 14. בנוסף לכך הועלו טענות כי במליציה רווח השימוש בסמים ובטקסים דתיים שבעזרתם משכנעים את הילדים-לוחמים כי הם מוגנים מקליעי הממשל'.



לעומת זאת, כוחות הממשל הואשמו בשימוש בכוח מוגזם וחוסר אבחנה בין לוחמי המיליציה לאוכלוסיה האזרחית באזור. עד כה במסגרת העימות נהרגו כ-400 בני אדם ומעל ל-200 אלף אחרים נעקרו מבתיהם.