ממשל אסד הזיז את מרבית מטוסי הקרב שלו, "אם לא את כולם", כדי להגן עליהם מחשש לתקיפה אמריקאית נוספת, כך מסרו ל-CNN בכירים בצבא ארה"ב. 

לפי הדיווח, המטוסים הוזזו אל שדה התעופה באסל אל-אסד בלטקייה זמן קצר לאחר התקיפה שיזם טראמפ על בסיס חיל האוויר ממנו יצאו המטוסים שביצעו
תקיפה אמריקאית בסוריה
תקיפה כימית על אזרחים באזור אידליב. בתקיפה האמריקאית נהרסו כ-24 מטוסים סוריים.  בלטקייה פועל בסיס חיל אוויר רוסי גדול, ממנו יוצאת רוב הפעילות האווירית הרוסית במדינה. 
קצין בכיר בצה"ל העריך אתמול, על סמך מידע מודיעיני שיש לישראל, כי משטר אסד הוא זה שהוציא את המתקפה הכימית באידליב.

הקצין הבכיר קבע בוודאות כי על פי המידע של המודיעין הישראלי, ההוראה להפעיל את גז הסארין לפני כחודש בקרבות ליד העיר אידליב היתה של "מפקדים בכירים", אך הוא לא יכול היה לומר בוודאות מוחלטת אם אסד ידע, "אם כי קשה לי להאמין שלא ידע", הדגיש. הקצין הבכיר גם לא ידע לומר עם רוסיה ידעה מראש על כוונת המשטר להשתמש בסארין באותה תקיפה.
להערכת הקצין הבכיר, הסיבה להחלטה להשתמש שוב בנשק כימי נובעת מ"מצוקה ותסכול" של אסד ובכיריו, מפני חוסר יכולתם להכריע את המלחמה, למרות ההישגים הצבאיים והמדיניים שלהם בשנה האחרונה. לדברי המקור, אסד מתקשה להפעיל כוחות קרקע שאינם ששים אלי קרב. "יש חוסר נכונות להפעיל כוחות על הקרקע" מצד הברית של אסד, החיזבאללה, המיליציות השיעיות וקצינים וחיילים איראניים. על רקע זה הוחלט לבצע תקיפה כימית, כדי להטיל מורא בקרב המורדים ובכך לפצות על חוסר היכולת להשיג הישגים נגדם. ואולם השימוש המחודש בנשק כימי היה בבחינת בומרנג ושוב פגע בלגיטימציה של המשטר.