שוטר אחד נהרג ושניים נפצעו באורח קשה, באירוע ירי שהתרחש הערב (חמישי) בשדרות השאנז אליזה בפריז, בו היו מעורבים לפחות שני חשודים. אחד החשודים פתח באש לעבר כוחות משטרה במקום ולאחר מכן חוסל. על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, משטרת צרפת הוציאה צו מעצר לחשוד השני בירי. בצו נכתב כי החשוד הגיע לצרפת מבלגיה ברכבת.



נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר הלילה במסיבת עיתונאים: "האזרחים שלנו יהיו מוגנים וכוחות הביטחון יהיו בכוננות מיוחדת בכל הנוגע לענייני הבחירות".


התובע הכללי בצרפת אמר הלילה (שישי) כי הרשויות במדינה זיהו את המחבל - כרים שרפי, בן 39 שהיה מוכר למשטרה כמי שעבר הקצנה איסלאמית. הוא בילה מספר שנים במאסר על תקיפת שוטרים בשנת 2001, כאשר ירה בשוטר שניסה לעצור אותו, ואחר כך השתלט על נשקו של סוהר וירה גם בו. המשטרה פשטה הלילה על ביתו של שרפי בעיירה סמוכה לפריז. עם זאת, צריך לציין שארגון המדינה האיסלאמית, דאעש, שנטל אחריות לפיגוע מוקדם יותר היום, טען מצידו כי המחבל בא מבלגיה לפריז ושמו אבו יוסף אל בלג'י.  

עדי ראייה שנכחו במקום סיפרו כי גבר יצא ממכונית בזירה והחל לירות עם רובה אוטומטי, ככל הנראה קלצ'ניקוב. כוחות משטרה רבים הגיעו לשדרה, כיתרו אותה וקראו לציבור להתרחק מהאזור. בתוך כך מסוק נצפה חג מעל הזירה, ככל הנראה כחלק ממבצע משטרתי. שר הפנים הצרפתי טען כי המשטרה היתה המטרה של התוקפים. 



נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הערב לירי בפריז ואמר כי אירופה חזקה היא בעלת חשיבות לארצות הברית. "נראה שזו עוד מתקפה טרוריסטית, עלינו להיות חזקים", אמר טראמפ. 

כוחות משטרה בזירת הירי. צילום: רויטרס
כוחות משטרה בזירת הירי. צילום: רויטרס


אירוע הירי מתרחש שלושה ימים לפני הבחירות הצפויות בצרפת ביום ראשון הקרוב. קמפיין הבחירות הסתיים בסימן האלימות הגואה ואיומי הטרור, אחרי מעצרם של שני מחבלים מוסלמים במרסיי שעמדו להתנקש באחד המועמדים, כנראה הרפובליקני פרנסואה פיון. פיון ולה פן הודיעו על ביטול אירועי הבחירות אשר תוכננו להתקיים ביום שישי.



התובע הכללי של פריז מסר, בינתיים, פרטים על שני המחבלים. מהדין מראבט בן 29 וקלמן באואר מתאסלם בן 23. בדירתם השכורה נמצאו רובה,תת מקלע עוזי, שני אקדחים, תחמושת סכינים וחומרי חבלה, ובתוכם שלושה קילוגרמים של חומר נפץ על בסיס אצטון, שבו נעשה שימוש בפיגועים בפריז ובבריסל. כמו כן נמצא סרטון וידאו שבו נשבעו השניים אמונים לארגון דאעש. כשברקע דגל דאעש, ספר קוראן, תת המקלע וגם דף עיתון על מערכת הבחירות ועליו תמונתו של מועמד המפלגה הרפובליקנית פיון.

תקרית הירי היום מצטרפת לשורה של אירועי טרור שהתרחשו בשנתיים האחרונות. מאז שנת 2015 ישנו מצב חירום בצרפת לאחר שחוותה התקפות מצג גורמים אסלאמיים שגבו את חייהם של 230 בני אדם בשנתיים האחרונות.