הבחירות בצרפת ייערכו בעוד יומיים ועדיין לא ברור איך הקרב על הנשיאות יוכרע. המועמדים להחליף את הנשיא הולנד, שיגרו אמירות לוחמניות בתגובה על אירוע הירי שהתרחש אתמול במרכז פריז, בו נהרג שוטר. מועמדת הימין הקיצוני, מארין לה פן אמרה היום (שישי) כי צריך לגרש מהמדינה תושבים שסומנו על ידי גורמי המודיעין בצרפת: "צרפת חייבת להחזיר באופן מיידי את הביקורות בגבולות המדינה ולגרש תושבים זרים שמוכרים לגורמי המודיעין". לה פן הוסיפה: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להפסיד את המלחמה הזאת, אבל ממשלות השמאל והימין בעשר השנים האחרונות, עשו הכל כדי להפסיד אותה. אנחנו צריכים נשיאות שפועלת ומגינה עלינו".


עמנואל מקרון מועמד המרכז בבחירות לנשיאות אמר לאחר הפיגוע: "אסור להכנע לפחד ולא להכנע לפילוג וההפחדה. הדור שלנו חייב להיענות לאתגר הזה". לפי הסקר שפורסם היום בצרפת, מקרון, מוביל על יריביו ומקבל 23 אחוזים בסיבוב הראשון. מארין לה פן צמודה אליו עם 22 אחוזים. עמנואל פיון מאחור עם 21 אחוזים.
 

עמנואל מקרון, צילום: רויטרס



עמנואל פיון, המועמד מטעם המפלגה השמרנית שמפגר בסקרי דעת הקהל בצרפת אחרי מרקון ולה פן אמר: "הקרב על החופש והביטחון של הצרפתים חייב להיות בעדיפות עליונה של הממשלה הבאה. דבר זה יצרוך נחישות בלתי מתפשרת וקור רוח".פיון הוסיף כי "האיסלאם הרדיקלי מאתגר את ערכינו ואת חוזק האופי שלנו". אנחנו במלחמה, אין אלטרנטיבה אחרת זה אנחנו או הם".



מאחור בסקרים, עמנואל פיון, צילום: רויטרס



נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לירי בצרפת וטען כי לירי יהיה השפעה משמעותית על הבחירות: "עוד מתקפת טרור בפריז. אזרחי צרפת לא יכולים לספוג עוד. לדבר הזה יהיה השפעה גדולה על על הבחירות לנשיאות"


.


הפיגוע בשאנז אליזה, צילום:afp



בינתיים נמשכת חקירת הפיגוע בשאנז אליזה: אדם שהרשויות בבלגיה התריעו עליו לעמיתיהם בצרפת הסגיר בשל מעורבות אפשרית בפיגוע בפריז, הסגיר עצמו למשטרת אנטוורפן, כך דיווחה היום (שישי) סוכנות הידיעות "בלגה". מוקדם יותר אמר דובר משרד הפנים הצרפתי, פייר-הנרי ברנדט, שאדם נוסף זוהה ע"י גורמי ביטחון בלגיים והם הסבו את תשומת לבן של הרשויות בצרפת.