גורמים בקוריאה הדרומית טוענים הבוקר (שלישי) כי בפיוניאנג קיימו תרגיל צבאי רחב היקף לציון יום הצבא ה-85 במדינה, כך דווח בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה. בדיווח נטען כי שכנתם הצפונית השתמשה באש חיה במהלך התרגול.



כזכור, אמש דווח כי המתיחות הגוברת בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית בעקבות הניסויים בטילים בליסטיים ותוכנית הגרעין של המדינה המבודדת, הביאה לצעד נדיר וחריג בוושינגטון: הבית הלבן הזמין את כל חברי הסנאט האמריקאי, 100 במספר, לתדרוך מיוחד במשכנו של נשיא ארצות הברית, על המצב עם פיונגיאנג. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, את התדרוך יעבירו מזכיר המדינה רקס טילרסון מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס.



גם המגעים הבינלאומיים בנוגע למדינה הקומוניסטית נמשכים. מוקדם יותר היום שוחח הנשיא טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינפינג וראש ממשלת יפן, שינזו אבה. על פי דיווח בסין, שי אמר לטראמפ ש"סין מתנגדת נחרצות לתוכנית הנשק הגרעיני של קוריאה הצפונית, ומקווה שכל הצדדים יפגינו איפוק ויימנעו מהסלמת המצב". טראמפ מקווה שבייג'ינג תגביר את הלחץ של בן בריתה קים ג'ונג און במקום להשתמש באלטרנטיבות צבאיות או לנסות להדיח את העריץ הצעיר. 



הנשיא האמריקאי וראש הממשלה אבה הסכימו להפציר בקוריאה הצפונית להימנע מצעדים מתגרים.



דונלד טראמפ ושי ג'יפינג. צילום: רויטרס



בתוך כך, לוויינים אזרחיים של ארצות הברית זיהו פעילות מוגברת באזור אתר הניסוי הגרעיני של קוריאה הצפונית, זאת על רקע אמירתו של קים, שארצו נמצאת בשלבים האחרונים של ההכנות לשיגור טיל בליסטי. 
טראמפ: "קוריאה הצפונית היא בעיה אמיתית שהגיע הזמן לפתור"

בנוסף, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יוצא בביקורת חריפה על מועצת הביטחון של האו"ם. בשיחה עם כתבים לפני פגישתו עם שגרירי המדינות החברות במועצה, אמר היום (שני) הנשיא האמריקאי כי הגוף הבינלאומי חייב להיות מוכן להטיל סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית, לאור ההסלמה במתיחות בעקבות תוכניות הטילים והגרעין שלה.

טראמפ אמר כי הסטטוס קוו בקוריאה הצפונית אינו מקובל והמועצה חייבת להיות מוכנה להטיל סנקציות גדולות יותר פיונגיאנג. "זהו איום אמיתי על העולם, בין אם האנחנו רוצים לדבר על זה ובין אם לאו. קוריאה הצפונית היא בעיה גדולה שאנחנו חייבים סוף-סוף לפתור", אמר. 

לא ברור כיצד טראמפ יצליח לשכנע את המדינות החברות במעוצת הביטחון לפעול נגד משטרו של קים ג'ונג און, אחרי שבשבוע שעבר רוסיה בלמה גינוי של מועצת הביטחון נגד קוריאה הצפונית, בשל הניסוי האחרון והכושל בשיגור טיל בליסטי. זאת בניגוד לסין, לה יש גבול הרבה יותר ארוך עם קוריאה הצפונית.

בשבוע שעבר אמר סגן נשיא ארצות הברית, מייקל פנס, כי כל האופציות מונחות על השולחן בנושא צפון קוריאה, אך טראמפ נחוש לעבוד בשיתוף עם יפן, סין וקוריאה הדרומית כדי למצוא פתרון לעימות. "אנחנו מודעים לפרובוקציות שמפעילה קוריאה הצפונית על היפנים, ואנחנו עם יפן ב-100%", הוסיף פנס.

כזכור, צפון קוריאה ניהלה לאחרונה סדרה של ניסויים בטילים, כולל שיגור של טיל גרעיני שנכשל, זאת בתגובה לסנקציות שהטילה עליה ארה"ב.

טראמפ התייחס גם לתגובה הבינלאומית לנעשה בסוריה. לדבריו, המועצה כשלה בתגובתה למתקפה הכימית בחאן שיחון בסוריה בתחילת החודש וכינה זאת "אכזבה עצומה". מעל 1000 בני אדם נהרגו במתקפה בחבל אידליב, שהביאה לתגובה אמריקאית קשה: מתקפה של טילי טומהוק על בסיס חיל האוויר ממנו יצאה המתקפה הכימית.