הפסיכיאטר אילן רבינוביץ' התראיין היום (שלישי) ל-103FM, לתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ותקף את קביעתם של קבוצת פסיכיאטרים בולטים בארה"ב, כי הנשיא, דונלד טראמפ, מראה סימנים של מחלה נפשית שהופכות אותו לבלתי כשיר לתפקידו. רבינוביץ' נשאל, האם היה מנתח אדם פסיכיאטרית רק על סמך הופעתו מבלי לבדוק אותו. "זה פסיכיאטר שהקים תנועה שמטרתה להתריע וניצל את הכובע שלו כדי לקבוע שיש לו 'נרקיסיזם אליגני' שזו הבחנה שהוא המציא, שלא קיימת בתנ"ך שלנו. שנית, יש לטראמפ הפרעת אישיות נרקיסיסטית שיש לכל מנהיג בעולם, אחרת לא יכול להגיע לאן שהוא הגיע", אמר רבינוביץ' והתייחס לפסיכיאטר שהוביל את העצומה נגד הנשיא.




רבינוביץ' הוסיף ותקף את הפסיכיאטר המדובר: "הוא מדבר בקלישאות שדונלד טראמפ הוא פסיכופט ופושע אך כל עוד הוא לא הצטרף לאהוד אולמרט ולמנהיגים אחרים שעסקו בפלילים אחרים אז זה מאד קל להגיד שלנשיא יש קלישאה פסיכופטית. יתרה מזאת, הוא קובע שם שדונלד טראמפ הוא 'דלז'ואני פראנואידי', זה אומר שלאדם יש מחשבות שווא, מחשבות לא הגיוניות".

היו מקרים שגילו שהיו לטראמפ מחשבות שווא

"פוליטיקאים לפעמים אומרים דברים שאין להם הלימה במציאות. זה לא מחשבת שווא. זו אמת על פי המתבונן".

הפסיכיאטר אילן רבינוביץ', צילום: ראובן קסטרו


אתה מדבר על דברים הזויים שמהבהבים לך?

"אני מדבר על מחשבה לא הגיונית שלא תצליח לשכנע את האדם שזו מחשבה לא הגיונית, לא קשורה לדת ותרבות והאדם הוא פסיכוטי וחסר שיפוט ותובנה שלא יכול לעסוק בתפקידו. כשאתה אומר זאת על האיש החזק שעומד בראש המעצמה החזקה בתבל, אתה צריך להיות עם אסמכתא מאד גדולה. יש כאן עוד נקודה אחת. שלטון מחליפים בקלפי, מה שהיה הוא שיהיה. אין כאן מנהיג שקדן ושמרן שפתאום עכשיו התפלק לו, זה אותו בנאדם שהציבור בחר בו. הציבור האמריקאי ידע מראש שיש בנאדם מגלומן וגדול מהחיים שחשוב לו מאד השם שלו ושלא נראה כמוהו, מלך הנרקיסיזם, שהציוצים שלו הם ההצגה הכי טובה בעיר, אתה לא יכול לדעת כיצד הוא קם הבוקר".

רבינוביץ' הוסיף: "להשתמש בכלי שלך כפסיכיאטר ולקבוע על סמך זאת זה לא מכבד את המקצוע שלנו. זה נראה לא רציני ולא אמין. התעוררתי אתמול בלילה כי חברי האמריקאים שלחו לי את נאום טראמפ על השואה. זה לא נאום של בנאדם פסיכוטי, גם אם מישהו אחר כתב לו אותו. כל עוד דונלד טראמפ תחת הבייביסיטר של ביתו איוונקה - בחורה מאוד חכמה ומוכשרת ואפילו יהודייה ומפרישה חלה ושומרת שבת, אז אני חושב שאנחנו עדיין בשליטה. מה זה משוגע? מה זה נורמלי? גבולות משתנים".