ילד יזידי בן 3 נחטף על ידי ארגון המדינה האסלאמית והחזיק אותו בשבי במשך שנתיים, רק משוום שאביו קרא לו מסי על שם כוכב הכדורגל הארגנטינאי, ליאונל מסי. הילד, כיום בן 5, נלקח ע"י ארגון הטרור יחד עם אמו ואחותו מביתו בעיר סינג'אר שבצפון עיראק, ב-2014.  במהלך שביו של הילד, שלחו אנשי דאעש דרישות כופר למשפחה, למרות אין לה כסף.



מאז שוחרר מסי וכיום הוא חי במחנה פליטים בדוהוק, שבכורדיסטן העיראקית. אביו אמר כי פנאטים משוגעים הורו לאשתו להחליף את שמו "הכופר" של מסי לשם חסן.





הטראומה של שנים בשבי השאירה את חותמה על מסי הקטן. על פי הדיווחים, הוא בקושי מדבר מנפנף עת ברובה צעצוע במקום לשחק כדורגל. הילד הקטן עדיין מניד את ראשו בכל פעם שקוראים בשמו, ככל הנראה הוא עדיין מפחד מתגובה קשה שחמושי דאעש יטילו עליו.



אלפי נשים וילדים יזידים נחטפו ושועבדו על ידי דאעש כשהארגון תקף את סינג'אר לפני שלוש שנים. עד היום שוחררו כ-3,000 מהם, אבל ההערכה היא שרבים עדיין מוחזקים על ידי הארגון הרצחני. 


ליאו מסי. בדאעש לא אוהבים אותו. צילום: רויטרס
ליאו מסי. בדאעש לא אוהבים אותו. צילום: רויטרס


בשנה שעברה הגשים ילד אפגני שהעריץ את ליאו מסי את חלומו וזכה לפגוש את אלילו. כוכב ברצלונה הרים את מורטזה אחמדי בן ה-6 בזרועותיו בפגישה שאורגנה בקטאר, לאחר שצולם כשהוא לובש את שקית קניות הצבועה בפסי כחול וסגול כמו של קבוצת ברצלונה, בה מככב מסי.