הצבת מערכת ההגנה מפני טילים האמריקאית בקוריאה הדרומית גורמת לדאגה בסין. במשרד החוץ בבייג'ינג אמרו היום (רביעי) כי החשש הועבר לוושינגטון, אחרי הצבא ארצות הברית החל להעביר חלקים של מערכת ה-THAAD השנויה במחלוקת לאתר במדינה האסייתית. בתדריך היומי בבייג'ינג, אמר דובר משרד החוץ כי סין קראה לוושינגטון ולסיאול להסיג את המערכת.  

בארה"ב ובקוריאה הדרומית אומרים שהמטרה היחידה של המערכת היא להגן מפני הטילים של קוריאה הצפונית, אבל סין מודאגת מהמכ"ם העוצמתי של המערכת יחדור לשטחה ולפגוע בביטחונה והביע את התנגדות באופן עקבי. 
הלילה הודיעה סיאול כי ארצות הברית פרסה במדינה את מערכת ה-THAAD. עוד הודיעו בסיאול כי המערכת תהיה מבצעית עד לסוף השנה. "דרום קוריאה וארצות הברית פועלות כדי להבטיח יכולת מבצעית מוקדמת של המערכת, בתגובה לאיום הגרעיני של צפון קוריאה", נמסר ממשרד ההגנה הדרום קוריאני. 



בתוך כך, הלילה אירעה תקרית חמורה במפרץ הפרסי, כשספינת תקיפה מהירה של משמרות המהפכה האיראנית התקרבה למרחק של כאלף מטר מהמשחתת האמריקאית, ה-USS מהאן, ואילצו אותה לשנות את מסלולה. שני אנשי הצי האמריקאי סיפרו לפוקס כי המשחתת הפעילה צופרי אזהרה, שיגרה זיקוקים ואף איישה את עמדות הירי, אך לא פתחה מאש מכיוון שהספינה האיראנית לא התקרבה יותר.

"להפליג לעבר ספינה במהירות גבוה, כשעמדות הנשק מאויישות וזאת למרות אזהרות, זאת בבירור התנהגות פרובוקטיבית", אמר אחד הקצינים בנוגע להתנהגות האיראנית. בצי האמריקאי הוסיפו כי תקריות דומות אירעו 36 פעמים בשנת 2016, עלייה של 50% מהשנה הקודמת.