דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב מתח היום (חמישי) ביקורת על תקיפות חיל האוויר הישראלי בסוריה לפנות בוקר, ואמר כי על ישראל ועל כל המדינות להימנע מפעולות שיגבירו את המתח הגבוה באזור. הוא הוסיף במסיבת עיתונאים: "יש לכבד את ריבונותה של סוריה".



מוקדם יותר היום, גורם סורי בכיר איים להגיב "במהירות" לתקיפה אותה ייחסו לישראל, אך הדגיש כי התקיפה לא פגעה בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. הגורם הצבאי אמר לאתר "א-נאשרה" הלבנוני, כי "הטילים שוגרו מהגולן הכבוש, פגעו במכלי דלק וגרמו נזקים". לדבריו, "צבא סוריה ובעלי בריתו יפעלו לסכל את המזימה הישראלית החדשה בגבול הגולן הכבוש, וימשיכו לחסל את משתפי הפעולה עם האויב".


בשאר אסד. צילום: רויטרס


כזכור, הלילה נשמע פיצוץ עז באזור שדה התעופה הבינלאומי בדמשק בשעה 04:30 לפנות בוקר, ולאחר מכן נצפתה תבערה באזור, כך דווח על ידי הארגון לזכויות אדם בסוריה, היושב בלונדון ועוקב אחר האירועים במלחמת האזרחים במדינה. הרקע לפיצוץ לא ברור, אך כלי תקשורת בלבנון טוענים כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מתקיפה ישראלית. משרד ההגנה הסורי הודיע גם הוא כי ישראל תקפה מוצב צבאי ליד שדה התעופה בדמשק.

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי מקורות בצבא המורדים טענו כי בוצעו חמש תקיפות בשדה התעופה, והוסיפו כי אותם מקורות ציינו שבאזור זה נמצאים מחסני תחמושת בשימוש איראני. בערוץ התקשורת אלמנאר, המזוהה עם החיזבאללה, דיווחו גם הם על המתקפה וטענו כי במהלכה נפגעו מחסני נשק ומכלי דלק. כמו כן דווח באלמנאר כי כתוצאה מהתקיפה נגרם נזק לרכוש אך לא היו נפגעים.