נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקש הערב (שלישי) ממקבילו האמריקאי הנשיא דונלד טראמפ "לשמור על איפוק" מול צפון קוריאה. כמו כן, השניים הסכימו לעבוד במשותף מול המדינה המבודדת בעולם ונגד איומי הטרור מצד לוחמי המדינה האסלאמית בסוריה. מלבד זאת, הם עסקו בארגון הפגישה הראשונה ביניהם, פנים אל פנים, שתיערך בפני נציגי ארגון 20 המדינות המתועשות (G20).



בשיחה דנו שני המנהיגים החזקים בעולם בדרכים לפתור את המשבר בין ארה"ב לצפון קוריאה על רקע רצונו של מנהיגה קים ג'ונג און לפתח את מאגר הנשק הגרעיני ברשותו, כמו גם בנעשה במזרח התיכון והסכימו להתמודד יחד עם האלימות הגוברת בסוריה במטרה להביא לקיצה.



מהבית הלבן נמסר שהשניים הסכימו "שכל הצדדים חייבים לעשות ככל שביכולתם כדי לסיים את מעגל האלימות בסוריה", וכי וושינגטון תשלח נציגים לשיחות הפסקת האש בסוריה שייערכו באסטנה שבקזחסטן ביומיים הקרובים. בנוסף, התחייבו הנשיאים לפעול נגד לוחמי דעאש במדינה.



קים ג'ונג און עם מדעני גרעין בקוריאה הצפונית. שאיפותיו הגרעיניות מטרידות את טראמפ. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און עם מדעני גרעין בקוריאה הצפונית. שאיפותיו הגרעיניות מטרידות את טראמפ. צילום: רויטרס



בהודעה רשמית שפרסם ממשלו של טראמפ נאמר כי "השיחה הייתה חיובית ביותר וכללה ניסיון להביא לאי הסלמת הקרבות באזורי לחימה בעולם כדי להשיג שלום בר-קיימא מסיבות הומניטריות ואחרות". 



כזכור, החלטתו של טראמפ לשגר 59 טילי "טומהוק" לעבר בסיס סורי בשליטת אסד בחודש שעבר הרגיזה את הרוסים והובילה לחילופי דברים בין שתי הממשלות. כמו כן, לאחרונה הצהירו הן האמריקאים והן הצפון קוריאנים כי פעולה צבאית נמצאת על השולחן במקרה שבו יחמיר המתח בין המדינות.