ארבעה ימים לפני הבחירות לנשיאות צרפת, התייצבו הערב (רביעי) שני המועמדים שעלו לסיבוב השני, עמנואל מקרון ומארין לה פן, לעימות היחיד ביניהם. למרות הפער הגדול בסקרים לטובתו של מועמד המרכז מקרון, הרוחות לא היו רגועות וכל צד החל לתקוף ישר מן ההתחלה. 



לה פן פתחה ואמרה כי "מר מקרון הוא המועמד של הגלובליזציה, של השיטה, של אובר, של הבנקים. אני המועמדת של העם". מקרון משיב: "את ירשת מיליונים, וירשת שם משפחה ידוע לשמצה. את זיוף. את לא מייצגת באמת אף אחד מלבד משפחתך. את מועמדת לא ראויה לצרפת".



לה פן: "אדוני שר האוצר לשעבר, אם אתה יודע איך לשפר את הכלכלה, למה לא עשית את זה עד עכשיו? כי אתה עוזר רק לתאגידים ולבנקים. מכרת חברות ציבוריות לחברים שלך. למשל, מכרת בזול את חברת ספ"ר לחבר שלך פטריק דרהי. אתה לא תומך בכלכלה הצרפתית, אלא רק בחברים שלך". 



מקרון: "אין לך מה להציע, גברה לה פן". יריבתו השיבה לו: "אל תדבר שטויות, פגשתי יותר עסקים בינוניים וקטנים ממך". מקרון: "יש לך פתרון נחמד, אבל הוא כבר קיים. את מדברת שטויות. זה עצוב. את משחקת עם הכעס של האנשים". לה פן ירדה נמוך:  "אתה מנסה לשחק איתי כמו מורה ותלמיד", אמרה, כשהיא מתייחסת לזוגיות שהוא מנהל עם רעייתו בריז'יט, שבעבר הייתה מורתו. לאחר מכן האשימה אותו כי ממשיך דרכו של הנשיא פרנסואה הולנד, שבממשלתו כיהן כשר אוצר וכינתה אותו "בנקאי מגוחך".

לה פן: "אצלך הכל עומד למכירה"
מקרון דיבר על תוכניתו להפחתת מסים. לה פן אומרת שתנקוט צעדים שיחזירו כסף לעם. מבטיחה להוריד את מחיר החשמל והדלק. "אני מדברת על משפחות, אתה לא מדבר הרבה על משפחות".  "בחברה שלך", היא אומרת למקרון, "הכל למכירה, הכל עומד לקנייה. זה לא החזון שלי". 

מקרון שואל אותה: "איך את הולכת לממן את הכל?". לה פן משנה נושא: מה בנוגע לאיחוד האירופי?". מקרון: "אני לא משקר לציבור, מתייחס אליהם כמבוגרים. אם את מפחיתה מסים בלי הקטנת ההוצאה, אין לך כסף". "זה מדהים שאתה מעליב אותי", אומרת לה פן. 

חלוקים גם בשאלת המאבק בטרור

גם לגבי המאבק הטרור השניים חלוקים מאוד. לה פן אמרה כי ביטחון וטרור הם "בעיות גדולות" שנעדרות לחלוטין ממצעו של מקרון. לדבריה, מחבלים צריכים להיות מגורשים מצרפת. 
 
מקרון עונה לה שלאנשים כאלה ממילא לא אכפת אם האזרחות שלהם תילקח מהם. אשת הימין מאשימה אותו שיש לו סובלנות לטרור אסלאמי. מקרון עונה לה: "דברי על המצע שלך, לא על שלי". 

לה פן: אני מגינה על צרפת בכל מצב. אתה הלכת לאלג'יריה והאשמת את צרפת  בפשעים נגד האנושות. "האם אתה לא אחראי שהאנשים האלה חושבים שיש להם סיבה לנקום?".

מקרון: "את מדברת שטויות. את מזינה  את הפילוג בארצנו". 

גם השואה לא נעלמה מן העימות, כשמקרון האשים אצת לה פן שהיא מכחישה את ההיסטוריה כשסירבה לקבל את זה שצרפת אחראית לגירוש היהודים במלחמת העולם השנייה. לה פן לא חזרה בה מדבריה, ואמרה שהמשטר הצרפתי הלגיטימי היה בלונדון באותה עת ולא משטר וישי ששלט בצרפת בשנים ההן.