רשת החדשות פוקס ניוז דיווחה היום (חמישי) כי ארבעה מטוסים רוסים חדרו למרחב האווירי האמריקאי. הלהק הרוסי שחדר לשמי ארה"ב הורכב משני מפציצים המלווים במטוסי Su-35. חיל האוויר האמריקאי הזניק בתגובה לכך שני מטוסים מסוג F-22 שהרחיקו את להק הרוסי חזרה אל מחוץ לשטח האווירי האמריקאי.



זאת הפעם הראשונה שלהק שכזה מגיע לגבולות ארצות הברית, אם כי לפני כשבועיים, שני מפציצים רוסים התקרבו גם כן לשטח האווירי האמריקאי והושבו לשטח האווירי באורח דומה. 



העימות האווירי בשמי אלסקה מהווה נקודת שפל נוספת במערכת היחסים המתוחה בלאו הכי בין ארצות הברית לרוסיה, שמתדרדרת מאז שפלשה רוסיה לחצי האי קרים באוקראינה והסנקציות שהוטלו עליה בידי נשיא ארצות הברית הקודם ברק אובמה ושותפיו האירופים. כזכור, לאחר הבחירות שבהן החליף הנשיא דונלד טראמפ את אובמה, הביעו בקרמלין תקווה כי הנשיא החדש, שהתבטא באופן חיובי כלפי פוטין והמדיניות הרוסית בעולם במהלך מסע הבחירות שקיים יסיימו את העימות בין המדינות, שאף הוגדר כ"מלחמה הקרה השנייה", אך עם כניסתו של טראמפ לתפקידו, כשברקע נמתחה ביקורת על התערבות רוסית, לכאורה, בבחירות לטובתו של טראמפ.



אך מאז היחסים לא התחממו ואף חוו תפנית לרעה לאחר התקיפה האמריקאית בשדה התעופה דריעאת שבסוריה שבאה בעקבות התקיפה הכימית בעיר אידליב שהביאה ליותר ממאה הרוגים, ובהם ילדים רבים. בין חילופי ההאשמות החריפים בין הצדדים בהם, שאירעו לאחר התקיפה, אף נרמז כי רוסיה תגיב צבאית לפעילות אמריקאית נגד ממשלו של בשאר אל-אסד בסוריה.