חבורת מפגינים מצאו היום (חמישי) דרך להביע את מחאתם כנגד מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת, מארין לה פן. בסרטון שפורסם נראתה לה פן מסיירת בחצי האי ברטאן, בצפון מערב צרפת, כחלק מקמפיין הבחירות שלה, כאשר לפתע הושלכה לעברה ביצה שפגעה בראשה. לאחר זריקת הביצה על לה פן נשמעה הקריאה מקהל המוחים: "פאשיסטים החוצה".



כזכור, אתמול התייצבו המועמדים שעלו לסיבוב השני, עמנואל מקרון ולה פן, לעימות היחיד ביניהם. למרות הפער הגדול בסקרים לטובתו של מועמד המרכז מקרון, הרוחות לא היו רגועות וכל צד החל לתקוף ישר מן ההתחלה. לה פן פתחה ואמרה כי "מר מקרון הוא המועמד של הגלובליזציה, של השיטה, של אובר, של הבנקים. אני המועמדת של העם". מקרון משיב: "את ירשת מיליונים, וירשת שם משפחה ידוע לשמצה. את זיוף. את לא מייצגת באמת אף אחד מלבד משפחתך. את מועמדת לא ראויה לצרפת".

לה פן: "אדוני שר האוצר לשעבר, אם אתה יודע איך לשפר את הכלכלה, למה לא עשית את זה עד עכשיו? כי אתה עוזר רק לתאגידים ולבנקים. מכרת חברות ציבוריות לחברים שלך. למשל, מכרת בזול את חברת ספ"ר לחבר שלך פטריק דרהי. אתה לא תומך בכלכלה הצרפתית, אלא רק בחברים שלך".

מקרון: "אין לך מה להציע, גברה לה פן". יריבתו השיבה לו: "אל תדבר שטויות, פגשתי יותר עסקים בינוניים וקטנים ממך". מקרון: "יש לך פתרון נחמד, אבל הוא כבר קיים. את מדברת שטויות. זה עצוב. את משחקת עם הכעס של האנשים". לה פן ירדה נמוך: "אתה מנסה לשחק איתי כמו מורה ותלמיד", אמרה, כשהיא מתייחסת לזוגיות שהוא מנהל עם רעייתו בריז'יט, שבעבר הייתה מורתו. לאחר מכן האשימה אותו כי ממשיך דרכו של הנשיא פרנסואה הולנד, שבממשלתו כיהן כשר אוצר וכינתה אותו "בנקאי מגוחך".