המועמד המוביל לנשיאות צרפת, עמנואל מקרון, טוען כי בוצעה פריצת ענק למחשבי הקמפיין שלו, שגרמה לדליפת אימיילים, פחות מיומיים לבחירות בסיבוב השני, שייערכו ביום ראשון, בינו לבין מועמדת הימין הקיצוני, מארין לה פן.

על פי הדיווח, כ-9 ג'יגה בייט של מידע הועלו לאתר Pastebin, המאפשר שיתוף מסמכים באופן אנונימי.  עדיין לא ברור מי עומד מאחורי הפריצה, אבל האצבע המאשימה מופנית לעבר רוסיה, שנטען כי התערבה גם בבחירות לנשיאות ארצות הברית ופרצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית במהלך מסע הבחירות שם.
מקרון כבר האשים בעבר את רוסיה בניסיונות לפרוץ לאימיילים מטה הבחירות שלו. הקרמלין הכחיש את הטענות, אבל מומחה אבטחה טען כי ארגון בשם APT 28, המקושר למודיעין הצבאי הרוסי הוא שעומד מאחורי ניסיון הפריצה בחודש שעבר.

תנועתו של מקרון, "קדימה", אישרה את דבר הפריצה ואמרה כי "היא קורבן של פריצה גדולה ומתואמת, שהביאה לפרסום של מידע פנימי ברשתות החברתיות". משרד הפנים בצרפת סירב להגיב לפרשה, משום מדובר בעבירה על חוק הבחירות, האומר כי אסור להשפיע עליהן ביום החלמיום שישי בחצות (שעון צרפת).
ועדת הבחירות המרכזית מסרה בהצהרה, כי ייערך דיון יותר מאוחר היום, לאחר שמטהו של מקרון דיווח על הפריצה ופרסום החומר. הוועדה גם ביקשה מכלי התקשורת להיות זהירים בפרסום החומר, כעת שמסע הבחירות הסתיים, והפרסום עלול להיחשב כעבירה פלילית. 

במפלגתה של לה פן, החזית הלאומית, מקווים שההדלפות יסייעו להם לנצח בבחירות. פלוריאן פיליפו, סגן יו"ר המפלגה, צייץ בטוויטר ש"האם ההדלפות ילמדו אותנו משהו שהעיתונות החוקרת הסתירה בכוונה?". דוברו של מקרון, סילביין פורט, ענה וכינה את הציוץ "מרושע".
בינתיים, יממה לפתיחת הקלפיות, הסקרים האחרונים שפורסמו הצביעו על ניצחון מוחץ למקרון. מועמד המרכז זוכה לתמיכה של 62% מהציבור, לעומת 38% ללה פן.