המלכה אליזבת השנייה החליטה לנצל את פרישתו של בעלה הנסיך פיליפ מהחיים הציבוריים כדי "לקרוא לסדר" את בני המשפחה, ובמיוחד את הנסיכים וויליאם והארי, ולהבהיר להם כי היא מצפה שהם ישתתפו באופן פעיל במחויבויות הטקסיות של בית המלוכה על חשבון הקמפיינים "האישיים" שהם מובילים. גורם בארמון המלוכה סיפר כי מזכירה הפרטי של המלכה סר כריסטופר גיידט כינס ביום חמישי בבוקר לשיחה דחופה מאות אנשי צוות כדי לעדכן אותם על החלטתו של הנסיך (95) לפרוש מתפקידיו הציבוריים בהמשך השנה. במהלך השיחה, הוא הבהיר להם בשמה של המלכה כי זו ההזדמנות "לחזור לעשות את מה שהמשפחה המלכותית נמצאת בשבילו - לייצג את האומה. זה אומר פחות פעילות מלכותית אישית מאשר הייתה בשנים האחרונות".



הדברים כוונו בעיקר לקמפיין שמובילים הנסיכים וויליאם והארי בשבועות האחרונים לקידום סוגיות של בריאות הנפש, אשר כללו גם שיחות גלויות לב של האחים על המצוקה הנפשית שעברה עליהם לאחר מות אמם הנסיכה דיאנה, לפני 20 שנה. "לא משנה כמה הקמפיין היה מצליח, גילוי הלב הזה אינו מה שמחפשים בארמון בקינגהאם", אמר הגורם. "ההשפעה הישירה של פרישתו של הנסיך פיליפ היא שהקיימברידג'ים, וויליאם ורעייתו קייט, יצטרכו לקחת על עצמם יותר מענייני המדינה ופחות עבודת קמפיין משלהם".




"הזדמנות להתאים מחדש את משפחת המלוכה"



לפי הגורם, הפרישה היא "הזדמנות להתאים מחדש את משפחת המלוכה". "התחושה היא שכולם חייבים לסייע למלכה ולהתמקד יותר במה שהמלוכה צריכה לעשות – להציע המשכיות ויציבות, להיות ממוקדת עבור האומה", הדגיש. "לכן צריך להבטיח שכולנו נמצאים יחד ביום חבר העמים (רמז להחלטתו של הנסיך וויליאם לבלות בסקי בשווייץ במקום בטקס עם המלכה – ח"א), פותחים חנויות תה ונוכחים באסונות של שיטפונות – דברים שהציבור מצפה מבני המלוכה לעשות".



הנסיך אדוארד, בנם הצעיר של המלכה והנסיך פיליפ, הביע את ביטחונו כי המשפחה תפעל יחד למרות פרישת אביו. "זה תמיד מאמץ קבוצתי וזה מה שאנחנו עושים", אמר בראיון לרשת "סקיי". "אם אחד השחקנים פורש מההצגה, אז מה? ההצגה ממשיכה – כולם מתאספים יחד וכולנו ממלאים את החללים וממשיכים. אנחנו תומכים זה בזה כל הזמן. זה היה המקרה כשמישהו חלה ועשינו את הטוב ביותר כדי למלא את הפער ולהמשיך בהצגה".



הנסיך, שמחזיק בתואר הרוזן מסאקס, ציין כי בני המשפחה כיבדו את רצונו של אביו לפרוש והעריך כי על אף גילו המופלג, אביו לא יוותר על הפעילויות שהוא אוהב. "אני לא מאמין שהוא ירים לגמרי את רגליו, ייעלם מאחורי הקלעים ולא יראו אותו יותר", אמר. "הוא יבחר אילו דברים לעשות, כיצד הוא רוצה לעשות אותם ויחליט מה הגיוני ומה מעשי".