הסערה בארצות הברית סביב פיטוריו של ראש ה-FBI, ג'יימס קומי ,מסרבת להירגע. היום (חמישי) ציטט עיתון הניו יורק טיימס, מקורות עלומי שם מסביבתה של הילרי קלינטון שאמרו כי מזכירת המדינה לשעבר ממשיכה להאשים את קומי על החלטתו לפתוח מחדש את תיק חקירת פרשת המיילים של מי שהתמודדה מול הנשיא טראמפ, זמן קצר לפני הבחירות. כמו כן, על פי הדיווחים, קלינטון אמרה כי היא לא מאמינה לנשיא טראמפ באשר לסיבות לפיטוריו של ראש ה-FBI וסוברת כי "הפיטורין רק מחזקים את העובדה שקומי עלה על משהו בעניינו של טראמפ".



אתמול התייחס הנשיא להודעת הפיטורין של קומי  כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו:  "קומי איבד את אמונם של כמעט כל אדם בוושינגטון, רפובליקנים ודמוקרטים. כאשר הרוחות יירגעו, הם יודו לי". 



בציוץ אחר, ציין טראמפ את הביקורת שנשאו חברי המפלגה הדמוקרטית כלפי קומי ואמר כי "במפלגה הדמוקרטית אמרו דברים נוראיים על קומי, כולל את זה שצריך לפטר אותו, אבל עכשיו הם מתחזים לעצובים". מי שעוד הגיבה לפרסומים היא רוסיה, ודובר הקרמלין דמיטרי פסקוב דחה טענות של מעורבות רוסית במהלך. "זהו עניין אמריקאי פנימי", אמר פסקוב והוסיף כי "זאת החלטה ריבונית של נשיא ארצות הברית, שאין בינה ולא צריך להיות בינה לבין רוסיה כל קשר", אמר פסקוב.
 

ראש ה-FBI המפוטר, ג'יימס קומי ונשיא ארה"ב טראמפ, צילום: Getty images

כזכור, עשרה ימים לפני פתיחת הקלפיות בבחירות לנשיאות ארצות הברית, שנערכו בנובמבר האחרון, שלח ראש ה-FBI קומי, מכתב למספר חברי קונגרס, שבו הודיע כי חקירת פרשת המיילים של הילרי קלינטון תיפתח מחדש בעקבות מיילים חדשים שהתגלו ומעוררים חשש לפעילות לא חוקית מצידה.



"בחקירת מקרה שאינו קשור, הבולשת גילתה על קיומם של מיילים רלוונטיים עבור החקירה", כתב. "אני כותב כדי להודיע לכם שצוות החקירה הודיע לי על כך אתמול, והסכמתי כי על הבולשת לנקוט בצעדי חקירה מתאימים שיאפשרו לחוקרים לבדוק את המיילים הללו כדי לקבוע אם הם מכילים חומר מסווג ולהעריך עד כמה הם חשובים לחקירה שלנו". הוא הוסיף: "הבולשת לא יכולה עדיין להעריך האם החומר הזה משמעותי, ואני לא יכול להעריך כמה זמן יידרש להשלים את החקירה הנוספת".



כמה שעות לאחר ההודעה הדרמטית פרסם ה"ניו יורק טיימס" כי המיילים החדשים נמצאו בטלפון הנייד של עוזרתה הקרובה של קלינטון, הומא אבדין, במסגרת חקירה המתנהלת נגד בעלה, חבר הקונגרס לשעבר אנתוני ווינר, שנחשד בהתכתבות בעלת אופן מיני עם בת 15 מצפון קרוליינה. לפי החשד, ווינר שלח לנערה תמונות ומכתבים בעלי תוכן מיני בוטה.