הנער בן ה-14 שנכלא על ידי הוריו בחדרה במשך 12 שנה ואותר היום (חמישי) על ידי גורמי הרווחה, מצטרף לשורה של מקרים דומים ברחבי העולם. המפורסם בהם הוא של יוזף פריצל האוסטרי. בחודש אפריל 2008 הגיעה אישה בשם אליזבת פריצל, בת 42 אז, לתחנת המשטרה בעיר אמשטטן וסיפרה לשוטרים הנדהמים כי אביה כלא אותה במרתף הבית במשך 24 שנים, תוך שהוא אנס אותה באכזריות ונהג בה באלימות קשה. כתוצאה ממקרי האונס נולדו לפריצל ובתו שבעה ילדים משותפים, שאחד מהם מת זמן קצר לאחר הלידה. בשנת 2009 גזרו השופטים על פריצל עונש של מאסר עולם ללא אפשרות לחנינה.



המקרה המזעזע האחרון התרחש רק בשבוע שעבר, אז נידון מייקל ג'ונס, תושב קנזס בן 46 למאסר עולם לאחר שהורשע ברצח והתעללות אכזרית בבנו בן השבע אדריאן. בכתב האישום פירטה התביעה כי ג'ונס האב כבל את בנו הצעיר באזיקים, הרעיב והיכה אותו באכזריות במשך כמעט שנה כאשר אשתו הת'ר מתעדת את הזוועה במצלמות וידאו ותמונות. לאחר מותו של אדריאן זרק אביו את גופת בנו הצעיר לדיר חזירים השייך למשפחה, בניסיון להסתיר ראיות. למרות שג'ונס ואשתו הת'ר הכחישו את ההאשמות, גזר עליהם בית המשפט בקנזס 25 שנות מאסר כל אחד.



גם בסין התרחש מקרה מזעזע במחוז בגואנגשי כאשר אדם בן 39 נמצא לאחר שהיה כלוא במרתף ביתו במשך יותר מ-30 שנה, מפני שהוריו היו בטוחים כי הוא "נשלט על ידי השטן". בחודש אפריל האחרון לאחר שפורסם המקרה לראשונה, סיפרו ההורים לכלי התקשורת כי בגיל שש ברח בנם מהבית ונלכד על ידי אדם אלמוני שלקח אותו "לבית שהתקיים בו גירוש שדים". הם סיפרו כי לאחר שחזר הביתה, החליטו לכלוא אותו במרתף הבית החשוך לאחר שהיו בטוחים כי "השטן השתלט על נשמתו" לדבריהם. לאחר ששוחרר, הועבר האיש בן ה-39 לבית החולים על מנת לקבל טיפול רפואי לאחר שסבל מתת תזונה קשה.



הבית בו הוחזק הנער בחדרה. צילום: אבשלום ששוני
הבית בו הוחזק הנער בחדרה. צילום: אבשלום ששוני