סוכנות השיטור האירופית (יורופול) הביעה היום (ראשון) חשש כי מתקפת הסייבר תחריף מחר כאשר יתחדש שבוע העבודה, אחרי שהתברר כי ההאקרים שפעלו בסוף השבוע הצליחו לפגוע ב-200 אלף קורבנות ביותר מ-150 מדינות. מנהל היורופול, רוב ויינרייט, ציין כי מהבדיקות שנעשו מאז שהחלה מתקפת הכופר המקוונת ביום שישי התברר כי מספר הקורבנות עומד על יותר מ-200 אלף ביותר מ-150 מדינות.

הנתונים הקודמים עמדו על כ-75 אלף מערכות מחשבים ב-99 מדינות. "מעולם לא ראינו דבר כזה", הודה ויינרייט בריאיון לערוץ
ITV הבריטי. "רבים מהקורבנות הם בתי עסק, כולל תאגידים גדולים". 
ויינרייט הזהיר כי הסכנה לא חלפה וכי גל חדש של תקיפות עלול להתרחש מחר, כאשר שבוע העבודה יתחיל במרבית מדינות העולם. "כרגע, אנחנו ניצבים מול איום מסלים", אמר. "המספרים ממשיכים לעלות. אני מודאג מעד כמה המספרים ימשיכו לעלות כאשר אנשים ילכו לעבודה וידליקו את המכונות שלהם ביום שני בבוקר".

גם קוסטין ראיה מחברת אבטחת המידע קספרסקי הבהיר כי המתקפה לא הסתיימה, על אף שעובד אבטחת המידע מבריטניה MalwareTech הצליח לאתר את "מתג ההשמדה" של התוכנה ובלם את התפשטותה. הוא מסר כי כבר התגלו סימנים שגרסה חדשה של תוכנת הכופר WannaCry החלה להתפשט במחשבים וכי הפעם ככל הנראה הצליחו ההאקרים לסתום את הפרצה במנגנון שלה.

אחת הנפגעות העיקריות של המתקפה הייתה מערכת הבריאות הציבורית בבריטניה, שם שותקה הפעילות בבתי חולים רבים ועשרות אלפי מטופלים לא היו יכולים לעבור בדיקות או ניתוחים. ויינרייט הודה כי המגזר הרפואי במדינות רבות פגיע יותר מאחר שהוא מסתמך על מערכות מיושנות יותר, ולעומת זאת הוא שיבח את תפקוד המגזר הבנקאי ששם דגש על אבטחת סייבר. "הבנקים למדו מהניסיון הכואב של להיות המטרה מספר אחת של פשע מקוון מה הערך של אסטרטגיה ראויה לאבטחה", אמר.