הבן של אוסמה בן לאדן, חמזה, נשבע לנקום במערב על חיסולו של אביו, והוא נחוש להפוך למנהיג הבא של אל קעידה, כך מזהיר היום (שני) בכיר לשעבר ב-FBI שהתראיין באינדיפנדנט הבריטי.  עלי סופאן, שהיה החוקר הבכיר של ה-FBI בנוגע לאל קעידה לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר, בחן מסמכים שנתפסו במתחם באפגניסטן בו חוסל בן לאדן על ידי יחידת "אריות הים" של צבא ארה"ב ב-2011. 

"אני מחשיב את עצמי כמצופה בפלדה", כתב בן לאדן ג'וניור, שהיום צריך להיות בערך בן 28, במכתב שכתב לאביו, אותו לא ראה כמה שנים. "הדרך של הג'יהאד למען האלוהים היא מה שאנו חיים". 

אסון התאומים. צילום: רויטרס
אסון התאומים. צילום: רויטרס
חמזה היה בן 22 כשהמכתב נכתב, והמנהיגות הפוטנציאלית שלו נבחנה כבר שהיה ילד. כבר אז הוא הופיע בתשדירי תעמולה של אל קעידה כשהוא מחזיק אקדח, סיפר בכיר ה-FBI לשעבר. 


"הוא היה ילד הפוסטר של אל קעידה, שהציג כישורי מנהיגות כבר בגיל צעיר", סיפר. "עבור חברי אל קעידה, שהיו מושפעים משידורי התעמולה הללו, הוא נחשב כמשפיע מאוד". הסוכן לשעבר גם סיפר שבן לאדן הבן נשמע בדיוק כמו אביו בקולו. 
 
חמזה הקליט ארבעה מסרי אודיו בשנתיים האחרונות הקוראים לנקמה במערב. "הוא אומר לאמריקאים: 'אנחנו באים ואתם תרגישו את זה. ואנו ננקום על מה שעשיתם לאבי, לעיראק ולאפגניסטן. כל הסיפור הוא נקמה".