נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו לטענה לפיה שיתף עם הרוסים מידע מסווג הקשור ללחימה בכוחות המדינה האיסלאמית דאעש. הוא כתב בציוץ: "יש לי זכות לחלוק מידע עם רוסיה בפגישות מתוכננות בבית הלבן". הוא הוסיף: "אני רוצה לעזור לרוסיה במלחמתה בדאעש ובטרור".


 
כזכור, הבוקר דווח בוושינגטון פוסט כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חשף בפני שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב מידע רגיש ביותר של בת ברית במזרח התיכון. בתוך כך, טראמפ שוחח עם עבדאללה מלך ירדן, ובמקביל דווח כי המידע מגיע ממדינה במזרח התיכון, השומרת בקנאות על סודותיה.

בכירים בבית הלבן טענו כי המידע המסווג שנשיא ארצות הברית חשף, היה בפני לברוב ושגריר רוסיה בארצות הברית סרגיי קיסליאק. הגורמים הבכירים, ששוחחו עם הוושינגטון פוסט הוסיפו כי המידע, שככל הנראה עסק בארגון המדינה האיסלאמית דאעש, הגיע במסגרת הסדר לשיתוף פעולה מודיעיני עם אחת מבעלות הברית של ארצות הברית. 

לברוב. צילום: רויטרס
גורמים בבית הלבן הכחישו את העניין. "הסיפור שדווח הלילה שקרי", אמר היועץ לבטחון לאומי של טראמפ לכתבים בבית הלבן. "בשום שלב לא  נחשף מידע שהציבור לא יודע, אני הייתי בחדר", הוסיף. כנשיא ארצות הברית, טראמפ רשאי להסיר סיווג בטחוני כמעט מכל מידע ולכן הדבר שעשה נחשב חוקי. עם זאת, חשיפת המידע מבלי ליידע את את בעלת הברית נחשבת להפרה אתית חמורה.
גורמים בקרמלין הכחישו כי קיבלו מידע מסווג מטראמפ. "זה פשוט שטויות זה לא נושא שאנחנו עומדים לאשר או להכחיש", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב.