נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צפוי לבקר בכותל המערבי במהלך ביקורו בישראל, כך הודיע היום (שלישי) היועץ לביטחון לאומי, הרב מקמאסטר, בהודעה מטעם הבית הלבן. במהלך מסיבת העיתונאים שהתייחסה ברובה לתקרית הלילה שבה נחשף כי טראמפ חשף מידע רגיש לרוסיה על בעלות בריתה של ארצות הברית במלחמה כנגד דאעש.



טראמפ צפוי לשאת נאום במוזיאון ישראל, מה שאומר שהתוכנית לשאת נאום במצדה ירדה מהפרק, גם בעקבות החום הכבד. לביקור לא יתלווה מנהיג ישראלי, כיוון שטראמפ מגדיר את הביקור בכותל כ'ביקור פרטי'. היועץ לביטחון לאומי הוסיף כי יש לתת כבוד לשלוש הדתות, ולכן לא יצטרף מנהיג ישראלי. לאחר מכן שנשאל האם הכותל הוא מקום בעל ריבונות ישראלית, אמר כי מדובר ב"החלטה מדינית", וכי הוא לא יכול לקבוע זאת. לאחר מכן הוסיף כי "טראמפ יצהיר על ברית בלתי ניתנת לשבירה עם ישראל ויחזק את הקשר עם בת הברית הקרובה ביותר של ארצות הברית במזרח התיכון".



טראמפ יגיע לירושלים אחרי שיבקר בערב הסעודית. הוא ייפגש עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין,  ויבקר ביד ושם. לאחר האירוע הוא יגיע למוזיאון ישראל, שם יפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לטראמפ צפוי לוח זמנים עמוס במיוחד, שכן לאחר מכן הוא ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן וגם יגיע לכנסיית הקבר בעיר העתיקה בירושלים ויישא תפילה בכותל המערבי, ללא נוכחות בכירים ישראלים.



כאמור, התדרוך עצמו עסק בעיקר בדיווחים כי נשיא ארצות הברית חשף מידע מסווג בשבוע שעבר. מקמאסטר טען כי "לא היו דברים שמבחינת הביטחון הלאומי נפגעו. כמובן שגם מקורות מודיעיניים לא נפגעו. אנחנו לא דנים במה מסווג ומה לא. במהלך הדיון, מה שהנשיא אמר היה מתאים לחלוטין, ותואם לחלוטין לשיתוף המידע בין הנשיא ושותפים זרים".



טראמפ, אשר בתחילה דובר כי יגיע לישראל ואז לערב הסעודית, שינה כאמור את התוכניות. טראמפ יגיע תחילה לסעודיה וייפגש עם המלך ועם 50 מנהיגים של מדינות ערביות ומוסלמיות כדי לייצר חזית נגד טרור אסלאמי: "תקוותו של הנשיא היא חזון של שלום בעולם האסלאם. להילחם ברדיקליות ולקדם מתינות",