רובע החלונות האדומים של אמסטרדם ידוע כאחד האתרים המפורסמים ביותר של העיר ההולנדית, וכעת הוא כולל אטרקציה חדשה לתיירים: ראש העירייה, אברהרד ואן דר לאאן, חנך אתמול את בית הבושת הראשון בעיר שמנוהל כולו על ידי הפרוצות שעובדות בו.

בית הבושת האור האדום שלי, אשר מוגדר בתור "הקולקטיב של עובדות המין באמסטרדם", מתפרס על פני 14 חלונות בארבעה מבנים שונים ברובע המפורסם של העיר. הוא מציע חדרים תמורת 80 עד 155 יורו למשמרת, כאשר יש חדרים "רגילים" וחדרים יוקרתיים. הצוות כולל כ־40 פרוצות.
"אנחנו פה בשביל גברים, נשים, טרנסג'נדרים וכל מה שביניהם", נכתב באתר של בית הבושת. "עבורנו, חשוב לספק מקום עבודה נוח ובטוח עבור כל עובדות המין והלקוחות שלהם. האור האדום שלי אחראי להכל, כולל העיצוב הפנימי והניהול, והכל מבוסס על הניסיון של עובדות המין ועל הידע שלהן". הקמתו של בית הבושת התבצעה במסגרת יוזמה שקידם ראש העירייה ואן דר לאאן, שלפני שנתיים החל לפעול לשיפור התנאים של עובדות תעשיית המין ולהפיכתן לנשות קריירה. לדבריו, המטרה היא להעניק לעובדות את הידע שיאפשר להם לנהל עסקים משלהן באופן עצמאי יותר. "הכל בפרויקט הזה, מהפסלים ועד עיצוב החדרים, הוא תוצאה של חשיבה של עובדות המין", הסבירה אחת הפרוצות שעובדת במקום. "התקווה שלי היא שהאור האדום שלי יציע מרחבי עבודה נעימים, שבהם העובדות יוכלו להרגיש שהן מתקבלות בברכה".