שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב הבוקר (רביעי) לפרשת הדלפת המידע המודיעיני שהעביר כביכול טראמפ לרוסיה והגיע על פי הדיווחים מישראל. "היחסים הביטחוניים בין ישראל לבת בריתנו הגדולה ארצות הברית הם עמוקים, משמעותיים וחסרי תקדים בהיקפם ובתרומתם לעוצמתנו. כך היה וכך זה יימשך", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.



הפרשה הגיעה הלילה לשיא כאשר ברשת ABC דווח כי "חייו של מרגל שישראל שתלה בתוך ארגון דאעש נמצאים בסכנה בעקבות המידע המודיעיני המסווג שמסר נשיא ארה"ב טראמפ לרוסיה". המרגל, לפי הדיווח, מסר מידע על תוכנית של המדינה האסלאמית להפיל מטוס נוסעים בדרכו לארצות הברית בעזרת פצצה החבויה במטען נייד באופן שלא ניתן לאיתור במכשירי סריקה נפוצים כיום. לפי הדיווח, מידע זה היה אמין מספיק כדי לגרום לממשל האמריקאי לשקול איסור מוחלט על העלאת מחשבים ניידים בטיסות מאירופה ליבשת.

לפי הדיווח, המידע נמסר מישראל לארצות הברית תמורת התנאי שהמקור אליו יהיה חסוי. בעקבות המידע שטראמפ מסר ביוזמתו לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, עולה חשש לחיי המקור. הנשיא טען מוקדם יותר כי "יש לו זכות מלאה למסור מידע למי שהוא רוצה", וכי הוא עשה את זה "למטרות הומניטריות", מחשש לנפגעים בטרור.