על רקע הדיווחים על כך שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ שיתף את שר החוץ הרוסי במידע מודיעיני רגיש ביותר, שהגיע לאמריקאים מישראל, אמר הערב (רביעי) מנהיג העולם החופשי, בנאום שנשא במוסד אקדמי בקונטיקט, כי בביקורו בישראל, שצפוי להתרחש ביום שני הקרוב, הוא "יאשר מחדש את הברית של ארה"ב עם המדינה היהודית". כמו כן, הוא העביר ביקורת קשה על התקשורת במדינתו כשאמר כי "אף פוליטיקאי בהיסטוריה לא זכה ליחס גרוע ממני".



הוא הסביר כי "אני נוסע למסע חשוב, המסע הראשון שלי כנשיא, בו אחזק את החברויות והבריתות שלנו, ואמצא שותפים חדשים שיעזרו לנו, ולא רק כאלו שייקחו מאתנו, אלא גם שותפים שישלמו. זה דבר שאנשים לא רגילים אליו ואני אומר - תתרגלו". 




מלבד זאת, טען המנהיג האמריקאי כי במהלך הפגישות שינהל במזרח התיכון, שיתקיימו גם במדינות ערביות, הוא "יגיד למנהיגים המוסלמים בערב הסעודית שעלינו לעצור את הטרור האיסלאמי הרדיקלי".

טראמפ הוסיף כי הוא "לא נבחר בשביל לשרת את המדיה, אלא כדי לשרת את האנשים שנשכחו במדינה הזו, וזה מה שאני עושה. לעולם לא אפסיק להילחם עבורכם ועבור העם האמריקאי".

כזכור, דיווחים בכלי התקשורת הגדולים בארה"ב דיווחו כי שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב נחשף בשבוע שעבר למידע רגיש ביותר בפגישה בינו לבין הנשיא טראמפ שבה נכח גם שגריר רוסיה בארה"ב סרגיי קיסליאק. לפי הפרסומים, המידע הועבר ממקור זר, ככל הנראה ישראל, והוא כלל פרטים לגבי שיטות לפיתוח פצצות של ארגון המדינה האסלאמית.