מספר ימים לפני הגעתו לישראל, החליט נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא להעביר את שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים כרגע, כך לפי בכיר בבית הלבן שצוטט באתר בלומברג וברויטרס. החלטתו של המנהיג האמריקאי סותרת את ההבטחות שנתן בתקופת הקמפיין לנשיאות ארה"ב, ונראה כי הוא מעוניין להימנע מפרובוקציות שיכשילו את המו"מ בין ישראל לפלסטינים, שככל הנראה ייחל בקרוב.



הבכיר הוסיף כי הוא צופה כי השיחות בין ישראל לפלסטינים יהיו מבטיחות, כאשר ברשות יסכימו לנהל אותן ללא תנאים מוקדמים. "אנו לא חושבים שזה יהיה חכם לעשות את הצעד הזה כרגע", אמר הבכיר, שהוסיף כי "היינו מאוד ברורים בעמדתנו כלפי הסוגיה הזו ולגבי מה שנרצה לעשות בנדון, אך אנו לא רוצים לבצע פרובוקציות כעת כשכולם כל כך נחמדים. עם זאת, הנשיא עשוי לדון בצעד הזה בעתיד".



לאחרונה, בכירים במשרדי החוץ וההגנה האמריקאים דרשו מטראמפ למנוע את העברת השגרירות לירושלים, ואף ביקשו מהבית הלבן שלא יכירו בירושלים כבירת ישראל, בטענה שהדבר ייפגע בתהליך השלום. 



טראמפ (מימין) עם אבן מאזן (משמאל). "לא מעוניינים לעורר פרובוקציות שיכשילו את המו"מ". צילום: AFP
טראמפ (מימין) עם אבן מאזן (משמאל). "לא מעוניינים לעורר פרובוקציות שיכשילו את המו"מ". צילום: AFP



כזכור, בנאום שנשא טראמפ במרץ 2016 הוא הבטיח כי השגרירות תועבר לבירת ישראל, תוך שהוא מכנה את העיר "הבירה הנצחית של העם היהודי". כמו כן, לאחר בחירתו, אמר טראמפ כי הוא מעדיף לנסות להגיע להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים תוך ביצוע "הדיל האולטימטיבי".



בהמשך לדבריו, נשלח לאזור שליחו ג'ייסון גרינבלט במהלך חודש מרץ למטרת קיום שיחות פתוחות עם הצדדים, והנשיא האמריקאי כבר הספיק להיפגש עם רה"מ נתניהו ועם מקבילו הפלסטיני אבו מאזן בבית הלבן.