לאחר הנחיתה בסעודיה וקבלת הפנים המפוארת לה זכה נשיא ארצות דונלד טראמפ – הממשל האמריקאי והבכירים הסעודים ממשיכים לנסות וליצור אווירה היסטורית עבור הביקור של הנשיא במדינה, ביקור שפותח את מסעו המדיני במסגרתו יגיע טראמפ גם לישראל. "מדובר בתחילתה של נקודת מפנה במערכת היחסים בין ארצות הברית לעולם הערבי", אמר שר החוץ הסעודי,  עאדל אל-ג'ובייר. 
 
דגש מרכזי בביקור של טראמפ, באופן לא מפתיע, היא על חתימת עסקאות בין המדינות. עסקת ענק של 110 מיליארד דולרים נחתמה לרכישת ייצוא ביטחוני אמריקאי על ידי הסעודים, עסקה שיכולה להתרחב עד ל-350 מיליארד דולרים. זהו ההישג המרכזי בו מתפאר טראמפ ביום הראשון לביקור, עסקה שלא רק שתייצר מקומות עבודה בארצות הברית, אלא שנועדה גם לבסס ציר אנטי-איראני עם סעודיה מחומשת וחזקה. 
 
"זה יום מדהים", אמר טראמפ בתום מסיבת עיתונאים. "יש פה השקעה מדהימה בארצות הברית. הקהילה הצבאית שלנו שמחה מאוד. אני רוצה להודות לכל האנשים של ערב הסעודית", אמר טראמפ. 

צילום: רויטרס
 
צילום: רויטרס


טראמפ ימריא מערב הסעודית ישירות אל ישראל, ביום שני, שם ינסה לקדם את המשא ומתן בין ישראל לבין הפלסטינים. היום פורסם בעיתון הבריטי "אל-חייאת" כי טראמפ מקדם משא ומתן ישיר, עם מעורבות אמריקאית ישירה ולוח זמנים מוגדר. 

טראמפ התקבל בכבוד רב בממלכה האסלאמית, אך כזה שלא הצליח לפצות על הצל כבד של שתי חשיפות נוספות שפורסמו עליו בזמן שהוא במטוס, ומנעו ממנו על פי הדיווחים לישון כראוי לפני הנחיתה. 




ה"ניו יורק טיימס" פרסם ביום שישי כי פרוטוקלים רשמיים חושפים שטראמפ אמר לבכירים רוסיים שהפיטורין של ראש ה-FBI "המטורף" הורידו את הלחץ על החקירה בנוגע לקשרי ממשלו והקרמלין. "היה לי לחץ גדול בגלל רוסיה. זה נגמר. הוא היה מטורף", אמר טראמפ בפגישה בבית הלבן, יום אחרי פיטורי קומי. דובר הבית הלבן לא הכחיש את האירוע ואמר כי "קומי הפך את הקשרים עם רוסיה לפוליטיים, והנשיא התכוון כי יש לו כעת יותר חופש פעולה". 
זמן קצר לאחר מכן פרסם ה"וושינגטון פוסט" כי החקירה בעניין שיתוף פעולה בין רוסיה לקמפיין הבחירות של טראמפ בוחנת בכיר מקורב לטראמפ, שנושא בתפקיד רשמי בבית הלבן.