בית משפט צבאי מיוחד בעזה גזר דין מוות על שלושה פלסטינים, שהשתתפו בחיסולו של הבכיר בזרוע הצבאית של חמאס, מאזן פוקהא, ב-24 במרץ שעבר. באחד הסרטונים שהופצו, נשמע אחד מהם בוכה ודורש מכל הסוכנים של ישראל בעזה "לחזור בתשובה ולא לשתף פעולה עם ישראל". שלושת הנאשמים בהתנקשות בבכיר החמאס, הגיעו אל מטה בית הדין הצבאי תחת אבטחה כבדה מאוד. ראש צוות השופטים נאסר סלימאן, הקריא את גזר הדין לפיו המתנקש הישיר בפוקהא אשרף ל. (אשרף אבו לילה), נידון למוות בתלייה, המורשע הישאם ע. נידון למוות בתלייה, ואילו עבדאללה נ. נידון למוות בירי. כמו כן, השופט הצבאי קבע, כי "אין אפשרות לערער על גזר הדין, ויש ליישם את גזר הדין לאחר קבלת האישורים מהגורמים האחראים".



אבו לילה בן ה-38 הורשע בכך שירה למוות בפוקהא בכניסה לבניין בו הוא מתגורר בתל אל-הווא בעיר עזה. מדובר בתושב נוסיראת שעצור מאז השני במאי שעבר, אשר הורחק משורות חמאס ב-2008 בשל עבירות מוסר והתנהגות, והצטרף לשורות אחת הקבוצות הסלפיות הקיצוניות. לאחר הפרסום על הודאתו באחריות להתנקשות בבכיר הזרוע הצבאית של חמאס,מה שהביא לכך שמשפחתו נידתה אותו.



מאזן פוקהא. חוסל ב-24 במרץ על ידי שלושה מתנקשים. צילום: התקשורת הערבית
מאזן פוקהא. חוסל ב-24 במרץ על ידי שלושה מתנקשים. צילום: התקשורת הערבית



בית הדין הצבאי בעזה הדגיש גם כי אבו לילה נקשר למודיעין הישראלי ב-2014, לפני מבצע צוק איתן, והיה בקשר עם איש שב"כ המכונה "אבו אל-עבד". בגזר הדין נטען כי הוא מסר מידע רב הקשור לאנשי הזרוע הצבאית, וקיבל בתמורה כסף ב"נקודות מפגש לא מפוקחות". עוד נאמר, כי "המשימה האחרונה שלו הייתה להתנקש בחיי האסיר המשוחרר מאזן פוקהא".



מלבד זאת, צוין גם כי "המורשע עקב אחר פוקהא יותר מפעם אחת, עד להגעתו למקום מגוריו, עד שהגיעה שעת הביצוע. הוא קיבל הוראות מקציני המודיעין לבצע מיד את ההתנקשות, כאשר הקורבן מכניס את רכבו למוסך. בסופו של דבר, הוא ירה בו בראש ובחזה וגרם למותו".