שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, השתתף הערב (ראשון) באירוע לציון 50 שנה לאיחוד ירושלים, שנערך בבירה. האירוע נערך פחות מיממה לפני בואו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לישראל, ובצל המחלוקת על העברת שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים. מלבד פרידמן, השתתף באירוע גם מושל ארקנסו לשעבר והמועמד לנשיאות ארצות הברית, מייק האקבי, הנחשב לידיד גדול של ישראל. 



גם פוליטיקאים מן הימין נכחו באירוע, בהם השר אופיר אקוניס וחברי הכנסת אלי בן דהן וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי. 



סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, שהשתתפה גם היא באירוע, אמרה, כי "ירושלים היא הלב של העם היהודי ובמלחמת ששת הימים, הלב חזר לפעום בארץ ישראל. כולנו מקווים לראות את השגרירות האמריקאית בירושלים אבל חשוב לנו לא פחות לראות חידוש של בנייה ביהודה ושומרון אחרי שנות ההקפאה בממשל אובמה. ממשל טראמפ הוא הממשל הראשון שאמר שההתנחלויות אינן מכשול לשלום ולכן חשוב לאפשר לנו לבנות. גני ילדים, בתי ספר ובתים של יהודים אינם מונעים את השלום אלא מקדמים את החיים בארץ ישראל".



המחלוקת סביב העברת השגרירות לירושלים עלתה שוב לשיח לאחר שמזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, אמר כי "הנשיא דונלד טראמפ מנסה לאמוד אם העברת השגרירות האמריקנית לירושלים תקדם או תפגע בסיכוי להשגת הסכם ישראלי-פלסטיני". הוא הוסיף: "הנשיא ינסה לגלות רגישות לנושא, בתקווה שהדבר יסייע להתקדמות התהליך".

לדברי טילרסון, הנשיא החליט לנקוט בגישה מאוד גמישה, ללמוד את הנושא, להקשיב לכל הצדדים ולנסות להבין את ההשפעה של מהלך כזה על תהליך השלום. "טראמפ מעוניין לקדם את השלום, ובאופן כללי הוא מאוד נזהר בקבלת החלטות שיכולות להשפיע על התהליך", הסביר מזכיר המדינה, "אני חושב שהדברים תלויים בישראל ואיך היא תראה את זה האם זה יעזור להשגת עסקה, או שזה יהווה הפרעה לכך".

בתגובה לדברים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי העברת השגרירות דווקא תקדם את השלום. "העברת השגרירות האמריקנית לירושלים לא רק שלא תפגע בתהליך השלום, אלא להיפך. היא תקדם אותו על ידי תיקון עוול היסטורי ועל ידי ניפוץ הפנטזיה הפלסטינית שירושלים היא לא בירת ישראל", אמר ראש הממשלה.