גורמים בקוריאה הצפונית טוענים כי הלילה (שני) הם ביצעו בהצלחה ניסוי נוסף של טיל בליסטי לטווח בינוני. סוכנות הידיעות KNA של קוריאה הצפונית מסרה כי המנהיג קים ג'ונג-און פיקח על הניסוי, אשר אישר גם את תפקודו של מנוע דלק חדש עבור טיל Pukguksong-2. על פי מספר דיווחים, לאחר היוועד הצלחת הניסוי, הוא הורה על פריסה של טילים בליסטיים והכנתם לפעילות מבצעית.



גורמים במדינה אמרו כי הם מוכנים להתחיל בייצור של טיל בליסטי לטווח בינוני שיכול להגיע ליפן ולבסיסים אמריקאים בתחומה. עוד מסרו הגורמים כי זו תגובתם למדיניות האמריקאית וכי ישוגרו בהמשך טילים נוספים. בכלי התקשורת במדינה ציטטו את קים ג'ונג און שאמר כי "שיעור הפגיעות של הטיל מדויק מאוד. מטרת הטילים היא הגנה עצמית".



כזכור, הניסוי המוצלח הקודם נערך בשבוע שעבר, כך על פי טענת גורמים בצבא קוריאה הדרומית. על פי דיווח בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונאפ, מדובר בשיגור של טיל בליסטי מחופה המערבי של המדינה המבודדת בעולם. גורמים אמריקאים אישרו את הדיווח בשיחה עם רשת NBC.



על פי הדיווחים, הוא בוצע מאזור בשם קוסונג, הממוקם צפונית מערבית לעיר הבירה פיונגיאנג. מומחים בתחום הנשק וגורמים בממשל האמריקאי מאמינים כי המדינה המבודדת בעולם סיימה בדיקות רבות של טילים מסוגים שונים. על פי הדיווחים, הטיל הבליסטי נחת בימה של יפן לאחר שטס במשך כ-30 דקות. גורמים בצבא קוריאה הדרומית מסרו כי הטיל עבר מרחק של כ-700 קילומטרים. דובר צבא ארצות הברית אישר את עצם השיגור של הטיל והוסיף כי "ככל הנראה לא מדובר בטיל בליסטי בין יבשתי".



בתקשורת המקומית דווח לאחר השיגור כי הטיל ששוגר יכול לשאת ראש נפץ גרעיני ואף להגיע עד לשטח ארצות הברית. הטיל הוא מסוג הוואסונג 12 לטווח בינוני עד ארוך. עם הטיל הזה, "שטחה של ארצות הברית ופעילותה באוקיאנוס השקט נמצאים בטווח הפגיעה של הטיל". אבל מומחים מטילים ספק בטענות של קוריאה הצפונית, ואומרים כי נראה שעל פי הדיווחים הטיל יכול להגיע עד לבסיס האמריקאי באי גואם, אבל לא עד לחופה המערבי.