זוועות בהופעה: 19 אנשים נהרגו וכ-59 נפצעו בפיצוץ שאירע הלילה (שלישי) מחוץ להיכל "מנצ'סטר ארנה" שבעיר מנצ'סטר בבריטניה, במהלך הופעה של הזמרת אריאנה גרנדה. במשטרה הבריטית אישרו כי הם מתייחסים כרגע לאירוע כאל מתקפת טרור עד אשר יתברר אחרת, כך לפי הצהרה רשמית של איאן הופקינס, מפכ"ל משטרת מנצ'סטר, שקרא לתושבים שהיו עדים לפיצוץ לדווח על הפרטים הידועים להם על המקרה. אם יתברר כי מדובר בפיגוע תהיה זו מתקפת הטרור הקטלנית ביותר שהתרחשה על אדמת המדינה מאז הפיגוע בלונדון בשנת 2005. משרד החוץ הודיע כי לא היו ישראלים במקום.

בממלכה טוענים כי החשד העיקרי הוא שמדובר בפיגוע התאבדות, אם כי לדברי עדיה ראיה, הפיצוץ נגרם כתוצאה ממכשיר שהונח במקום. כמו כן, מספר כלי תקשורת בממלכה טענו כי גבר צעיר זוהה כאחראי לפיצוץ, אולם אלה לא אומתו באופן רשמי על ידי גורמים רשמיים בבריטניה. האירוע עדיין נמצא תחת חקירה משטרתית. 

אמבולנס שהגיע לסייע בפינוי הפצועים לאחר הפיצוץ. צילום: רויטרס
אמבולנס שהגיע לסייע בפינוי הפצועים לאחר הפיצוץ. צילום: רויטרס


בבתי החולים בממלכה, שאליהם הגיעו פצועים רבים, ביניהם ילדים ובני נוער, טענו כי מספר הפצועים עשוי לעלות בשעות הקרובות. בסך הכל, פונו הפצועים לשישה בתי חולים ברחבי מנצ'סטר.

אזרחים המומים מחוץ ל"מנצ'סטר ארנה". צילום: רויטרס
אזרחים המומים מחוץ ל"מנצ'סטר ארנה". צילום: רויטרס


כוחות ההצלה והביטחון הבריטים מיהרו למקום לאחר דיווחים רבים על שני פיצוצים בהופעת הזמרת, ובמקום הורגשה פאניקה רבה לאחר שמאות הצופים החלו לנוס מהאזור לעבר פתחי היציאה, כשרבים מהם אף פרצו בבכי.

 

לפי דיווחים של עדי ראייה "מספר צופים ננסו בבהלה כשהם מכוסים בדם". לפי דיווחים במדינה, האירוע התרחש כשהזמרת התחילה לשיר את שירה האחרון במופע.

כוחות המשטרה מסייעים לתושבים מחוץ להופעה. צילום: רויטרס
כוחות המשטרה מסייעים לתושבים מחוץ להופעה. צילום: רויטרס


המשטרה אף אישרה מיד לאחר האירוע כי היא מתמודדת עם "תקרית רצינית ביותר", וביקשה מהציבור הבריטי "לא להגיע למקום ההופעה". כמו כן, כבישים סמוכים לאזור התקרית נחסמו לתנועה, כאשר לפי הדיווחים באזור נצפו עשרות ניידות משטרה. 

בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, שהחליטה להשהות את קמפיין הבחירות שלה עקב התקרית, אמרה לאחר האירוע כי "מחשבותינו עם הקורבנות, הפצועים, ובני משפחותיהם".