כלי התקשורת בעולם סיקרו אתמול בהרחבה את נחיתתו של הנשיא דונלד טראמפ בישראל, וכמעט כולם ציינו בכותרות כי "המטרה של טראמפ היא להשיג את הסכם השלום המיוחל בין ישראל והפלסטינים". לאורך היום כולו סיקרו כלי התקשורת העולמיים את סדרת הפגישות שקיים אתמול טראמפ עם המנהיגים הישראלים, וחלקם אף ציינו את העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו כפה על השרים להגיע לקבלת הפנים לטראמפ.



ברשת CNN ציינה הכותרת כי "טראמפ בישראל כדי להתמודד עם תהליך השלום התקוע". לאחר מכן שידרה הרשת האמריקאית עדכונים חיים במהלך כל היום מביקורו של טראמפ בירושלים, יחד עם מאמרי מערכת וניתוחים מעמיקים של תולדות הסכסוך הישראלי־פלסטיני והאתגרים הקשים שעומדים בפני טראמפ בניסיון להיות הנשיא האמריקאי שיביא לסיום הסכסוך.



"טראמפ הגיע לישראל עם תקווה לבסס שלום בין ישראל והפלסטינים", נכתב בכותרת של פוקס ניוז. הרשת גם פירסמה טור מיוחד שכתב שגריר ישראל בארה"ב דני דנון, ובו פירט את מטרות הביקור של טראמפ וציין כי "איראן נותרה הנושא העיקרי", וציטטה את דבריו של השר יובל שטייניץ נגד עסקת הנשק שחתם טראמפ עם ערב הסעודית.



נתניהו (מימין) וטראמפ (משמאל). בפוקס ניוז ציינו שהנשיא הגיע לישראל עם תקווה לשלום. צילום: תקשורת רה"מ
נתניהו (מימין) וטראמפ (משמאל). בפוקס ניוז ציינו שהנשיא הגיע לישראל עם תקווה לשלום. צילום: תקשורת רה"מ



"טראמפ מגיע לישראל תחת אבטחה הדוקה", נכתב בכותרת של BBC. גם ברשת הבריטית ציינו כי מטרתו של טראמפ היא להגיע להסדר שלום בין ישראל והפלסטינים, אך הזכירו את דבריו כי "על שני הצדדים לדבר ישירות זה עם זה". ה"גארדיאן" בחר בכותרת "הסכם השלום האולטימטיבי הוא המטרה של ביקור טראמפ", וציטט את דבריהם של טראמפ ונתניהו על "ההזדמנות הנדירה לשלום", אולם ציין גם כי "תגובות של בכירים בשני הצדדים הנמיכו את התקוות להשגת הסכם".



"ישראל דוחפת להסדיר את ההתנחלויות בגדה המערבית כאשר טראמפ מגיע לתל אביב" נכתב בכותרת של רשת החדשות RT ("רוסיה היום") שבבעלות הקרמלין. גם הכתבה עצמה עסקה בעיקר בהחלטת הקבינט הישראלי לפעול להכשרת ההתנחלויות.



בצרפת בחרה רשת France 24 לציין כי "טראמפ מקווה להחיות את תהליך השלום בביקור הראשון בישראל", ואנשי הרשת הצרפתית אמרו כי "הנשיא האמריקאי יעלה כמה רעיונות להחייאת שיחות השלום הקפואות בין הישראלים והפלסטינים".



"המלון שבו נוסד הטרור"


העולם הערבי יצא מגדרו כדי להראות את ההבדל בין הביקור של טראמפ בסעודיה לבין ביקורו בישראל: "מגיע אל מדינה במצב חירום ביטחוני מתמשך", כלשון אתר חדשות סעודי.



"המבוכה" של ראש הממשלה נתניהו בעת קבלת הפנים של טראמפ הובילה את הדיווחים ברשתות החברתיות ובאתרי החדשות המתנגדים למדיניות ארה"ב במזרח התיכון. "טראמפ התעלם מנתניהו וניגש ישירות לרעייתו שרה כדי לנשק אותה", דווח בערוץ אל־מיאדין הלבנוני, המזוהה עם איראן וחיזבאללה.



ערוץ אל־ערביה דיווח על "האבטחה חסרת התקדים" של ישראל לביקורו ההיסטורי של נשיא ארה"ב. תחת הכותרת "מסוקים, בלוני תצפית וצבא של עשרת אלפים מגינים על טראמפ", נכתב באתר הערוץ המזוהה עם סעודיה: "טראמפ הגיע אל ירושלים הכבושה ובית לחם בגדה המערבית, ונכון לו עולם אחר. הוא מגיע לעולם חמוש בנשק ולוגיסטיקה שאף אורח לפניו לא נתקל בה, תוצאה של מצב חירום ביטחוני שבו נתונה ישראל כל הזמן. הוא יתיישב במלון שבו התפוצצה מכונית תופת לפני 71 שנה, ושבו נוסד הטרור – ב־1946 פוצץ ידי ארגון טרור יהודי מכונית תופת, והביא לרציחתם של 91 בני אדם במלון המלך דוד".



לעומת זאת, האתר של ערוץ אל־ג'זירה היה ניטרלי בסיקור שלו, וכתב כי עם הגעת טראמפ לישראל הוא קרא לאיראן "להפסיק את התמיכה במיליציות הטרור".