הפיגוע שאירע הלילה במנצ'סטר, בריטניה, וגבה את חייהם של 22 בני אדם, בהם ילדים ובני נוער, החזיר שוב את הדיון לגבי הטרוריסטים והמלחמה בהם ברחבי אירופה. אין ספק שבריטניה, שייצאה את רוב המתנדבים לשורות "המדינה האסלאמית", משלמת עכשיו את המחיר, וכעת ינסו בבריטניה לחשוב על דרכים חדשות להתמודד עם הטרור שמתחיל לשטוף את המדינה. ד''ר ענת הוכברג מרום, מומחית לטרור עולמי, התראיינה הבוקר (שלישי) ב-103FM וסיפרה על ההשלכות של הפיגוע והזהירה כי דאעש ממש לא מתכוון לחלוף מהעולם בקרוב.



"זה פיגוע בקנה מידה גדול, נראה כמו של דאעש. זה פיגוע גדול מדי כדי להיות של מישהו לבד. זה קונצרט גדול, עם תהודה. בוודאי שהוא נבחר בקפידה על ידי המחבלים, ומצטרף לשרשרת הפיגועים עד היום, מה שאומר שהחץ מופנה לדאעש. בבריטניה היה פיגוע ב-22 במרץ בווסט מיניסטר וצריך לזכור שמהמדינה הזאת יצאו הכי הרבה מתנדבים לדאעש, והמוקד הוא בבלגיה ובצרפת".





"אירופה היא פצצה מתקתקת. הפעם זה פיגוע בקנה מידה הרבה יותר גדול. הכוונה היא לעורר את דעת הקהל העולמית. קשה לשים מוניטור על כל מי שרוצה לעשות פיגוע. קשה לעלות על הרמזים, וזאת הסיבה שגם גופי המודיעין מתקשים למצוא את הפיגוע הבא. אם זה פיגוע של דאעש, נדע בקרוב. הארגון מנסה לפגוע ולהיכנס לתודעה, והצליח".



לאחר מכן התייחסה לכך שהפיגוע נעשה במהלך הופעה של אריאנה גרנדה, זמרת אמריקאית מוכרת ומוצלחת, מה שמכניס גם את ארצות הברית למשוואה: "אין ספק שיש פה ניסיון לפגוע בלב ליבם של ערכי התרבות, זה לא מקרי, לכן זה דאעש. אין כאן צירוף מקרים. הטיימיניג, המיקום, הזמן, כמו בפיגוע שאירע בבטקלאן. הם רוצים לפגוע בלב המערב. זה מסר שהוא מאוד חזק".



"הם מנסים להתכתב עם האמירות של טראמפ בסעודיה. כמה שזה נשמע מוזר, הדברים שלו נותנים לגיטימציה לטרור העולמי. גם בדמוקרטיה יש אנשים רעים, ולכן יש אפשרות שאנשים יפגעו בדמוקרטיה. בציניות אני יכולה להגיד שהם שכרו את שירותיו של טראמפ. אנחנו נמצאים בתהליך מעבר. לכאורה, דאעש נחלש צבאית, אבל הוא לא נחלש מבחינה רעיונית. ההשפעה העולמית שלו הולכת וגדלה. אני מאמינה ויודעת מהידע שלי, שהארגון עצמו מובס צבאית, אבל האימפקט שלו מבחינת הפועל, ההשפעה שלו הולכת וגדלה".



"אנחנו צריכים לראות זירות חדשות, נראה עוד הרבה פיגועים באירופה. נחזק ונעצים אותו. הם אינם חברי הארגון או מוסלמים. יש פה אימפקט מאוד גדול. הפעילות של הטרור היא מעבר למזרח התיכון. הם נחלשים במזרח התיכון, אבל מתחזקים בשאר העולם. הפתרון הוא לפגוע במערב, ולהצטרף לאידיאולוגיה הרצחנית. סביר להניח שטראמפ יתייחס לפיגוע הזה. בשעות הקרובות נדע אם זה דאעש בוודאות".