משטרת בריטניה עצרה היום (שלישי) צעיר בן 23 בדרום מנצ'סטר בחשד למעורבות בפיגוע הקשה שאירע אמש בתום קונצרט, בו נרצחו 22 בני אדם. מוקדם יותר עלה חשש לפיגוע נוסף, לאחר שפיצוץ או ירויות נשמעו במרכז קניות בעיר. המשטרה הגיעה למקום ועצרה אדם אחד והמרכז נפתח שוב לקהל.

ארגון המדינה האסלאמית נטל אחריות על הפיגוע וטען כי הוא בוצע באמצעות מטען שהוטמן במקום. "חייל של החליפות הצליח לשים מטען חבלה בתוך הקהל של הצלבנים בעיר מנצ'סטר", נמסר בהצהרה.
 

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, נשאה בצהריים (שלישי) דברים לאומה בעקבות הפיגוע הקשה במנצ'סטר, בו נרצחו 22 בני אדם, בהם ילדים בצאתם מקונצרט. לדברי מיי, רמת הכוננות בבריטניה עדיין גבוהה, מה שאומר שפיגוע נוסף עלול להתרחש במדינה בכל עת. לדבריה, המשטרה ושירותי הביטחון ידעו את זהותו של המחבל, אולם אינם מוכנים לפרסם אותה עדיין. "המחבל פעל לבד, אבל נבדקת האפשרות עם היה מי שסייע לו בהכנות לפיגוע", הוסיפה מיי. 



מיי כינתה את הפיגוע מעשה חסר רגישות של פחדנים. "אם יתברר שלא עבד לבד, נמצא את האחראים הנוספים ונביא אותם לדין. המשטרה ושירותי הביטחון יקבלו את כל מה שהם צריכים כדי לבצע את עבודתם.



"ברור שתושבי מנצ'סטר והמדינה כולה נפלו קורבן למתקפה חסרת רגישות", אמרה מיי, "המתקפה הזו מייצגת פחדנות". לדבריה, "חווינו את המירע שבאנושות במנצ'סטר, אבל גם את המיטב. עלינו לזכור את אל שנרצחו, ולחגוג את אלה שסייעו, ולדעת שהמחבלים לא ינצחו ושערכינו, ארצנו ודרך חיינו תמיד יהיו עם ידם על העליונה". 

בתוך כך, שוב בהלה בעיר השנייה בגודלה בבריטניה. כלי התקשורת בבריטניה דיווחו על חשש לפיצוץ או יריות במרכז הקניות ארנדייל בעיר. כל האנשים פונו ממנו ועל פי דיווחים, אנשים רבים נמלטו מהמקום. "אנשים יוצאים החוצה ואוחזים ידיים", אמר צלם של סוכנות הידיעות רויטרס. אדם אחד נעצר, אולם לא מדוע. המרכז נפתח לפעילות מחדש.