אחרי מספר ימים בהם נדמה היה שהסומק חוזר ללחייו של נשיא ארצות הברית, טראמפ מסיים היום (שבת) את סיורו המדיני הארוך בנימה מעט צורמת. לפני זמן קצר הסתיימה ועידת ה-G7 בה לקח חלק הנשיא, כשבין הנשיא למנהיגים האירופאיים מתגלעים חילוקי דעות בנושא ההתמודדות עם ההתחממות הגלובלית. באופן חסר תקדים, טראמפ לא הסכים להצטרף להצהרה משותפת של ששת המנהיגים, שהתייחסה לצורך להתמודד עם ההתחממות כסכנה אמיתית, ואמר כי בשבוע הבא יחליט אם להוציא את ארצות הברית מהסכם פריז.  

"כל הדיון בנושא האקלים היה מאוד קשה, מאוד לא מספק", אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. "יש לנו סיטואציה בה שש חברות בארגון מאוחדות, עומדים מול גורם אחד". גורם בכיר בבית הלבן אמר ל"בלומברג" כי עמדות טראמפ בנושא, שבעבר אמר כי "ההתחממות הגלובלית היא קנוניה של הסינים כדי לפגוע בתעשייה האמריקאית", מתפתחות – אך שהוא עדיין לא יסכים לצעדים שיפגעו בהיצע העבודה בארצות הברית. 

טראמפ יבקר כעת חיילים אמריקאים המוצבים בסיציליה, ולאחרי כן ימריא חזרה לארצות הברית, בתום סיורו המדיני הראשון שהתחיל בערב הסעודית, המשיך בישראל ונגמר באירופה. לפי דיווח ב"רויטרס", טראמפ יינחת בארצות הברית הישר אל בניית אסטרטגיה חדשה להתמודדות עם המשבר המעצים סביב הקשרים לכאורה בין סביבתו לבין רוסיה, משבר שסביבו מתפרסמות היום חדשות נוספות שהביאו לכך שההתנגשות עם מנהיגי האיחוד לא היו הבעיה היחידה עבור טראמפ בתום ביקורו. 

לפי הדיווח, הבית הלבן ייפתח כעת בניסיון האגרסיבי ביותר שלו כעת להדוף את ההאשמות בנוגע לקשרים עם רוסיה. היועצים של טראמפ עומדים להקים "חדר מלחמה" כדי להתמודד עם השאלות והדיווחים שנערמים בנושא. גורמים בממשל אמרו ל"רויטרס" כי עוזרים, פקידים ועורכי דין חדשים יגויסו במיוחד למשימה זו. 

ג'ארד קושנר. במרכז החקירה - ובמרכז ההתמודדות החדשה. צילום: רויטרס
"מאז הפיטורין של קומי, אנחנו רואים שהמבנה של הבית הלבן לא מוכן למלחמה, בטח לא בשתי חזיתות", אמר אדם שנמצא בקשר רציף עם הבית הלבן. "צריך מבנה חדש, שיאפשר לנו להישאר מרוכזים עם כמות ההדלפות הגדולות שיוצאות ויוכל להגיב בחזרה להאשמות". שני היועצים הבכירים סטיב בנון וג'ארד קושנר צפויים להיות מעורבים באופן מרכזי ב"חדר המלחמה" החדש. 
הבית הלבן סירב להגיב במפורש לדברים, אך אמר כי הנשיא מצפה "לנצל את המומנטום שצבר מהסיור המדיני המוצלח". 
כזכור, בשבועות האחרונים גוברות מאוד ההדלפות סביב התנהלות סביבת טראמפ עם הרוסים והתמודדות הנשיא עם החקירה. הסקופ האחרון והמטריד בנושא הגיע הבוקר, כשהוושינגטון פוסט דיווח שג'ארד קושנר הציע לרוסים להקים ערוץ תקשורת מוצפן בין צוות המעבר של טראמפ לקרמלין, כדי להסתיר את שיחותיהם ממעקב. קושנר נמצא כעת במרכז החקירה העצמאית שמנהל משרד המשפטים בנוגע לאפשרות של קשר לא חוקי בין סביבת טראמפ לרוסיה, לפני ואחרי הבחירות.