חברת התעופה בריטיש איירווייז ביטלה היום (שבת) את כל טיסותיה היוצאות מלונדון לשדות תעופה ברחבי העולם לאחר שהתגלתה תקלה חמורה במערכת המחשב העולמית של חברת התעופה הלאומית של בריטניה. כמו כן, מהחברה נמסר כי לא נמצאו ראיות המצביעות על מתקפת סייבר כלשהי שגרמה לתקלה וכי הטיסות שתוכננו עד סוף היום מבוטלות.
בעקבות נפילת המחשבים שאירעה בשדות התעופה גטוויק והית'רו הממוקמים בעיר הבירה הבריטית החברה יצאה בהצהרה וקראה לציבור הרחב שאמור לטוס. "בבקשה אל תגיעו לשדות התעופה. חווינו תקלה גדולה במערכות שגורמת להפרעה חמורה לביצוע טיסותינו ברחבי העולם". אנו מאוד מצטערים על אי-הנוחות שנגרמה ללקוחותינו ופועלים על מנת לפתור את הבעיה בהקדם האפשרי", כך נמסר בהודעת החברה.
התקלה שהשפיעה באופן נרחב על ביטול טיסות ברחבי בריטניה גרמה לתורי ענק בשדות התעופה בסופשבוע עמוס ביותר. נפילת המערכות פגעה בבריטיש איירווייז לאחר שבחודש שעבר גם חברת לופטהאנזה הגרמנית ואייר פראנס, נפגעו מבעיה במערכות הממוחשבות שלהם, דבר שמנע מהם להוציא את טיסותיהם בזמן.

כזכור, מתקפת-סייבר ענקית פגעה לפני כשבועיים בכמאה מדינות בעולם - כשהנזק המרכזי שהסבה היה לבתי חולים בבריטניה, שם בוטלו טיפולים רבים וחלק ניכר מהפעילות הושבת. המתקפה נעשתה דרך כלי פריצה שמצפין את המידע במחשב שנפגע ומבקש מהמשתמש כופר בדמות ביטקוין כדי שיוכל להשתמש בו בחזרה.